zaterdag 13 juni 2015

Image transfer met gel medium

Geschreven door Linda de Bruin

Met de Golden gel medium regular matte en een kopietje van een afbeelding kun je eenvoudig (maar met even geduld) een image transfer maken. Ik weet niet waarom Golden gel bij mij het beste resultaat geeft, maar dit is zo. Vergeet ook niet om een kopie van een kopieermachine of een print van een laserprinter te gebruiken. Met een printje van een inktjetprinter gaat het niet goed lukken.

De image transfer is verwerkt in dit mixed media labeltje.


Een label eerst gekleurd met panpastel, gefixeerd en met clear gesso was het klaar voor de transfer. Hier moet de clear gesso nog even drogen.


Voor de image transfer knip je een afbeelding (kopie van de kopieermachine of met een laserprinter) op maat met een zo klein mogelijk wit randje. Je papieren randje blijf je altijd een beetje zien, vandaar het opmaat knippen.
Breng met een kwastje gel medium aan (net iets groter dan je afbeelding), leg je afbeelding in de gel en druk of veeg het goed aan. Zelf gebruik ik daarvoor altijd mijn vouwbeen of een oud plastic kaartje. Laat het goed drogen. Zelf laat ik het een nachtje drogen voor de zekerheid.

(Hier ga ik het papier van de bloem nog weg rubbelen)
Als het droog is pak je een bakje water, maak een vingertopje nat en veeg en rubbel voorzichtig het papier los. Veeg je te hard dan veeg je ook de afbeelding los.

Om de bloem goed op te laten vallen, doe ik er een laagje glossy accents op. De blaadjes heb ik gekleurd met aquarelverf. Die is goed transparant en zo blijven de nerven zichtbaar.


Het tabje heb ik uit gestanst, bestempeld met versamark en met panpastel gekleurd. De stempelafdruk wordt extra intensief gekleurd. Ook het tekstpapier en de doily zijn met panpastel gekleurd (daarna wel fixeren).

 
 
Groetjes, Linda


Gebruikte materialen van Creabest:
- Panpastel: permanent red, permanent red shade, burnt sienna shade en light gold
- Fixeermiddel van Spectrafix
- Ara verf: raw umber en titaan wit
- Glossy accents

- Cotman aquarelverf: sap green en hookers green dark
- Golden gel medium soft matte
- Liquitex clear gesso
- VersaMark inkt
- Viva Inka Gold: Gold
- Project NL- Stansset pocket Card&Marks
- Project NL-Stempel ruitjes papier

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen