donderdag 14 mei 2015

Project Life Cards

Geschreven door Wilma

Met de Caran d'Ache Supracolor Soft Aquarel potloden heb ik weer een aantal Project Life Cards gemaakt.
Heel handig, want het zijn kleine projecten, die ik mee kan nemen om te gebruiken op mijn vakantie! 
En omdat ik toch wat tijd nodig heb om dat voor te bereiden en veel rust moet nemen is het dubbel zo handig om kleine projecten te maken.



De eerste vier (weer een serie) zijn gemaakt met verschillende kleuren, ik heb eerst de ondergrond droog geblazen en daarna kun je gewoon verder gaan met de volgende kleur, zo loopt het niet door elkaar. (Wat soms leuk is en soms helemaal niet), de teksten zijn geschreven met de Micron pennen 
nr. 03 en 05. De frames heb ik uit de hand gesneden en erop geniet en met een borduursteekje verder vast gezet. Wat Washitape, een uitgeknipte bloem, dooddlen en klaar zijn de kaartjes.



De volgende kaartjes heb ik in tegenstelling tot wat ik altijd hoor over Gesso en aquarelverf of potloden, toch ingesmeerd met Gesso, daarna met één potlood naar beneden "gekrast" maar wel steeds donkerder, met een natte platte kwast "aquarelverf" gemaakt, dit het ik iets laten drogen en toen met een template(je) en babydoekjes wat van de kleur weggehaald. Goed laten drogen en daarna helemaal ingesmeerd met Matte Mod Podge (*) meteen een in spiegelbeeld geprinte quote er opgeplakt, glad gewreven en goed laten drogen (hier ging het twee keer mis omdat ik veel te ongeduldig ben .....) Toen het echt droog was met veel water het papier er afgewreven, weer helemaal ingesmeerd met de Mod Podge en nog wat genaaid! 
Jullie begrijpen waarom het er twee zijn deze keer :-))))



(*) Bij dit laatste kaartje had ik het dus niet helemaal ingesmeerd met de Mod Podge, en omdat met het rubben van het papier toch zwarte troep op je kaartje komt, trekt dat in het niet ingesmeerde stuk papier ... zie de rondjes ...., nu hoeft het niet perfect, maar vies is een prullenbak verhaal!
Ik heb ook op mijn reis door aquarelleren ontdekt, dat "papier" het verschil maakt!!!!!

Groetjes Wilma


Gebruikte materialen van Creabest:
- Micron 03 Fineliner
- Micron 05 Fineliner
- Supracolor Soft blue Pale 371
- Supracolor Soft Canary Yellow 250
- Supracolor Soft Yellow Green 230
- Supracolor Soft Carmine 080
- Supracolor  Soft Turqoise Green 191
- Supracolor Soft Rose Pink 082
- Supracolor Soft Vermilion 060
- Liquites basics Gesso
- Mod Podge Matte

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen