zondag 31 mei 2015

Een pagina uit mijn art journal - Sterren

Geschreven door Linda de Bruin

In mijn art journal verf ik soms een pagina zonder dat ik weet wat ik met de pagina ga doen.
Deze pagina's verfde ik in verschillende tinten blauw zo'n half jaar geleden.
En ineens inspiratie. Voor mij zijn de pagina's in mijn journal altijd een verrassing wat het gaat worden. Bij elke laag verandert er weer wat


Dus na de blauwe verf ben ik duidelijk verder gegaan. De tweede laag is gesso met een brayer (helemaal laten drogen). Daarover met een masker weer gesso. Over de natte gesso heb ik embossing poeder gestrooid. Toen de gesso helemaal droog was, heb ik de heattool gepakt voor de embossing poeder.

 
Met Cotman aquarelverf heb ik blauwe verf laten druipen. Dit in verschillende overlappende lagen. Bij elke laag werd de kleur intensiever. De laatste verf rand is met donder grijs gegaan. De gesso en embossing poeder werkten als resist voor de aquarelverf.
 
 
 
Met de extra heavy gel medium heb ik voor de tweede keer een laag sterren aangebracht. Die sterren zijn voor een groot deel doorzichtig. 
 
 
 
 
De tekst met de micron marker en spatten van zilver verf maken het voor mij af.
 
Groetjes, Linda






Gebruikte materialen van Creabest:
- Golden Gesso
- Wow embossing poeder; sparkling snow
- Cotman aquarelverf; Prussian blue en Payne's grey
- Golden Extra heavy gel/molding paste

- Micron fineliner 03
- Sharpie paint marker wit
- Pebeo studio acrylverf; licht ultramarijnblauw en turkoois blauw
Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen