woensdag 22 april 2015

Kruidenpotjes met Molotow markers

Geschreven door Inge

Dit keer heb ik eens iets heel anders gemaakt dan een scrappagina, namelijk kruidenpotjes met Molotow markers. Het enige wat je hiervoor nodig hebt zijn simpele terra cotta potjes van een tuincentrum, witte gesso, acrylverf en molotow markers.


Alle potjes heb ik eerst met gesso voorbehandeld en daarna met witte acrylverf beschilderd.
Voordat ik de kuidennamen op de potjes heb geschreven heb ik een dun lijntje met potlood gezet, deze kun je later weer gemakkelijk weggummen.


Voor het potje 'Mint' heb ik een lijn gezet zodat ik de gouden verf gelijkmatig kon opzetten. Tape plakken gaat vrij moeilijk omdat de potjes niet recht maar taps toelopen. Voor het zetten van een rechte lijn heb ik een potje gapakt met de goede hoogte en het potje steeds een stukje doorgedraaid om een rechte lijn te kunnen zetten. Ik gebruikte overigens de 'metallic antique gold' verf van docrafts, deze komt qua kleur erg dicht in de buurt van de gouden molotowmarkers.






De molotowmarkers zijn gevuld met acrylverf en zijn te verkrijgen in verschillende diktes qua punt. Voor de tekst heb ik de 1,5 mm crossover tip gebruikt, deze stiften hebben een spitse punt. De kleuren roze, groen en goud die ik gebruikte hebben een 2mm punt, dit is iets dikker en hier kun je mooie lijnen mee zetten maar ook gemakkelijk vlakjes inkleuren. De inkt van de molotowmarkers pakt goed op zowel de niet voorberhandelde als de geverfde delen van de potjes.

Ik hoop dat ik je wat inspiratie heb gegeven om ook eens iets leuks te maken met de molotow markers, ik zou zeggen: leef je uit! en veel plezier

Gebruikte materialen van Creabest:
- Witte gesso van Liquitex
- Artiste Acrylic Paint Metallic Antique Gold
- Witte acrylverf
- Molotow 2mm Marker Neon Pink
- Molotow 2mm Marker Mister Green
- Molotow 2mm Marker Metallic Gold
- Molotow Crossover Marker Signal Black



Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen