zondag 1 maart 2015

Molding paste met kleur deel 2

Geschreven door Linda de Bruin

Eerder deze week plaatste ik een kaartje, die ik had gemaakt met Molding paste. Ik was  zo blij met het resultaat dat ik vandaag een tweede kaartje met Molding paste laat zien.



Bij deze kaart heb ik de molding paste gemengd met Gelatos. Op mijn craftsheet heb ik eerst met 3 kleuren Gelatos getekend en daar voor elke kleur een theelepel Molding paste op gedaan en gemengd met behulp van een palletmes. De Molding paste van Golden is niet helemaal opaque wit, maar half doorzichtig. Je mengkleuren behouden hierdoor goed de originele kleur.

De spetters zijn gemaakt met verdunde Gelatos en een kwastje en de gouden cirkeltjes zijn met de hand getekend met een silhouette sketchpen. De letters en de taart zijn gemaakt met de silhouette. De gouden sketchpen heeft een glimmertje en de metallic melon Gelatos ook, subtiel maar een kaart met glimmertjes.



Ik ben nog niet uitgespeeld met de Molding paste. De volgende kaart ligt alweer te drogen, maar die zal ik over een paar dagen op het blog zetten.

Groetjes, Linda

Gebruikte materialen van Creabest:
- Gelatos Stick Yellow (voor de kleuren: Tangerine en Mango)
- Gelatos Stick Metallic (voor de kleur: Metallic Melon)
- Silhouette Sketch pen metallic set
- Pebeo Studio Acrylic; Iridescent gold en Omber gebrand

- MIX-ables stencil abstract petals
- Golden Medium Extra Heavy Gel / Molding Paste

Gebruikte silhouette-bestanden:
- Lettertype LD Cotton Candy
- Sketch cake on stand

 




Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

2 opmerkingen:

  1. Wow ik vind dit echt een heel gave techniek! Maar klopt het nu dat je ofwel verf ofwel gelatos mixt met de molding paste? en dit meng je op je craftsheet? En breng je het daarna dmv een masking stencil en een paletmes aan op je kaart? Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Linda. Zo heb ik het inderdaad gedaan. Helemaal goed beschreven. Heb je het al uitgeprobeerd? Groetjes Linda

      Verwijderen