woensdag 25 februari 2015

Molding paste met kleur

Geschreven door Linda de Bruin

Met molding paste kun je structuur aanbrengen. Wanneer je kleur toevoegt aan de molding paste heb je kleur én structuur, voor bijvoorbeeld een kaartje in combinatie met handgeschreven tekst.



Denk je molding paste, wat is dat nu weer. Dit is een link naar een Engelstalige filmpje die de verschillen tussen de verschillende mediums van Golden laat zien.

Op mijn craftsheet heb ik molding paste gemengd met 3 kleuren verf en met een palletmes op het masker aangebracht. Voor elke kleur hed ik een koffielepel van de pasta genomen met ongeveer evenveel verf. (Je hebt echt niet veel nodig)
Mocht je gekleurde pasta over hebben, dan kun je een tweede stuk papier bewerken. Invriezen schijnt ook te kunnen, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.



Het papier met de bloemen van het masker heb ik in repen gescheurd en op een basiskaart van aquarelpapier geplakt. De letters heb ik zelf geschreven met een micron fineliner. Deze fineliner is watervast, dus kon ik met Gelatos en een nat penseeltje de dichte ruimtes in de letters inkleuren.

De letters heb ik eerst met potlood geschreven en daarna met de fineliner overgetrokken. Waarom zou je het jezelf moeilijk maken? Met potlood en een gum kun je eerst nog foutjes maken en verbeteren.

Groetjes, Linda

Gebruikte materialen van Creabest:
- Golden Gel Medium Extra Heavy Gel/Molding Paste
- Artiste Acrylic Paint - Lagoon
- Pebeo Studio Acrylics - Oriëntal Violet
- Ara verf - Turkoois Blauw Donker

- Mix-ables Stencil 6x6 Abstract Petals
- Gelatos - Stick Metallic (set) en Double scoop snow cone
- Micron 04 fineliner
- Dacapo aquarelpapier
- Rinestones clear 4 mm (Silhouette)


Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

1 opmerking: