donderdag 19 februari 2015

Een vintage kistje met hulp van Molotow masking liquid

Geschreven door Linda de Bruin

Mijn tweede dochter wilde ook een kistje, dus dan ga je als moeder aan de slag met een houten kistje, papier, lijm en verf.


Eerst heb ik het kistje bekleed met papier en goed laten drogen.


Met de Molotow marker met masking liquid "vlekken" getekend en met bruine verf overheen geschilderd toen de masking liquid droog was. Toen de bruine verf droog was heb ik de masking liquid weggerubt, zodat de onderlaag weer zichtbaar werd. Met rode verf, gouden verf en teal verf heb ik dit herhaald.



Met de Do&Dry klei en de patchy bloem mal heb ik bloemen gemaakt. Je krijgt zo mooie 3D bloemen met fijne details. Als de klei droog is kun je de bloemen kleuren met bijvoorbeeld inkt, verf of inktspray. Hier heb ik voor verf gekozen en daarna met distress ink bewerkt. Het kistje, het verbandgaas en de met de silhouette uitgesneden swirls heb ik ook met distress ink bewerkt. De glass bead gel geeft de bloemen glans en extra structuur.


De tekst is met de hand geschreven met een micron fineliner 03, die goed opdroogt op de verf.


Gebruikte materialen van Creabest:
- Aleene's turbo tacky glue
- Molotow grafX Art masking liquid 4mm marker
- Ara verf rauwe omber en goud
- Do & Dry Light klei
- Patchy bloem

- Golden Gel medium- glass bead gel
- Kraft cardstock
- Distress ink- frayed burlap

Gebruikt silhouette bestand:
- Flourish elements


Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen