zaterdag 3 januari 2015

Home deco met Styropor ballen

Zoals vele anderen heb ik een kerstboom staan, deze ruim ik meestal na oud en nieuw op omdat hij dan toch een beetje begint uit te vallen. Ik moet dan wel altijd wennen aan die leegte die ontstaat. Om ervoor te zorgen dat er toch een beetje gezelligheid tijdens deze wintermaanden in huis blijft vind ik het leuk het huis te versieren met leuke winteraankleding. Deze keer gebruikte ik daarvoor deze styropor ballen.

Ik heb 3 verschillende ballen gemaakt in 3 verschillende maten. Hierbij een uitleg van klein naar groot.

Styropor bal 6 cm
Deze bal beklede ik met uitgeponste rondjes. Ik gebruikte hiervoor de Snow Fun lijn van Memory works. Ik gebruikte een rondjes pons met een doorsnede van 1,8 cm. Je zou eventueel ook sneeuwvlokjes kunnen gebruiken. De rondjes bevestigde ik met kopspelden in de bal. Dit kun je het beste doen door van boven naar beneden te werken zodat de hele bal gevuld is. Daarna zette ik met een speld het lint vast zodat je de bal kunt ophangen.

Styropor bal 10 cm
Deze bal wilde ik graag op een sneeuwbal laten lijken, dat deed ik door deze bal helemaal in te smeren met modellingpaste. Het is niet nodig om een hele dikke laag te gebruiken, gebruik voldoende om de bal te bedekken. Ik bracht de paste aan met een palletmes maar je zou eventueel ook een plastic mes of lepel kunnen gebruiken. Om ervoor te zorgen dat niet alles onder komt te zitten besmeerde ik eerst de ene helft, liet deze helemaal drogen en besmeerde toen de andere helft. Ook hieraan zette ik een stuk lint vast met een speld.

Styropor bal 20 cm
Ik verfde deze bal eerst met een metallic blauwe verf, om de bal goed te bedekken heb je 2 lagen verf nodig. Deze bal heeft 2 losse helften dus je kunt de hele bal tegelijk verven. Nadat de verf goed gedroogd was heb ik de 2 losse delen op elkaar "geklikt" daarne beplakte ik deze helemaal met tissue papier om er een leuk patroon op aan te brengen. Om in de wintersfeer te blijven gebruikte ik tissue papier van Docrafts met sneeuwvlokken erop. Door het tissue papier blijven de 2 delen goed aan elkaar vast zitten. Daarna sneed ik de tekst; Let it snow uit met daarbij enkele sneeuwvlokken met mijn silhouette.
Als je op een rond oppervlakte wil gaan plakken dan raad ik je aan om in kleine delen te werken. Ik maakte de fout door in een keer de hele tekst op de bal te willen plakken, volgende keer zou ik dit per woord doen. Ook hieraan maakte ik lint vast met een speld.

Gebruikte materialen van Creabest:
- Styropor bal 6 cm
- Styropor bal 10 cm
- Styropor bal 20 cm
- Memory works - Snow Fun papier
- EK Succes Medium Punch rond 0,75"
- Golden light molding paste
- Pebeo Studio Acrylics Iridescent Blue Black
- Docrafts Tissue Paper - Christmas
- Mod Podge Matte Finish
- Silhouette premium vinyl gold

Uit de Silhouette store gebruikte ik; "Let it snow" en "3 snowflakes"

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen