zaterdag 24 januari 2015

Fimo, verf, gesso........tadaaaaa

Geschreven door Linda de Bruin

Eerst heb je een nietszeggend houten doos. Groot genoeg om je potloden in te bewaren, maar het nodigt mijn dochter absoluut niet uit om dat ook te doen. Tja, wat kun je dan doen als moeder? boos worden, niet opgeruimde potloden weggooien, dreigen dat er nooit meer een potlood het huis in komt als ze de doos niet gebruikt. Je pimpt de doos, zodat het een leuke doos wordt waar ook toevallig potloden in kunnen of zelfs stiften :-). Dit is de bovenkant.

 
Eerst heb ik met Pebeo verf de bovenkant geverfd. Dit gaf in een keer genoeg dekking. De iridescent verf van Pebeo heeft een mooie metalic glans en is snel droog.
Daarna heb met een spatel Golden gesso aangebracht en daarna snel huishoudfolie afgedekt. Met mijn vingers door de huishoudfolie heen, kon ik de gesso bewerken en verplaatsen, zodat ik een wolkeneffect kreeg. Is je gesso te dun/te vloeibaar dan is dit moeilijk. Laat het dan goed drogen.
 
Het uiltje is gemaakt van Fimo. Wanneer je het uitrolt, kun je het uitsteken met kleine uitsteekvormpjes. Met kleine ronde uitsteekvormpjes kun je het buikje maken en ook de vleugeltje. Het hoofdje is met een hartjesvorm gedaan en de voetjes zijn gesneden van een rond scallopvorm. Vergeet niet de Fimo af te bakken. Zelf heb ik eerst mijn oventemperatuur gecontroleerd met de oventhermometer.
 
Het uiltje zit op een takje dat ik met de silhouette van Silhouette Chipboard heb gesneden en gekleurd met distress ink. Zo heb ik ook het tekstwolkje met "happy" uitgesneden en geverfd. De juiste kleur heb ik zelfgemaakt door Pebeo azo rose en Pebeo cobalt violet te mengen.
 
 
 
De randen van de doos heb ik donkerder gemaakt met blauwe distress ink. Ook nog extra randjes getekend met o.a. Molotow markers. 


Gebruikte materialen van Creabest:
- Pebeo studio acrylics: iridescent blue green, Azo rose, Cobalt violet
- Golden gesso
- Fimo oventhermometer
- Fimo Soft: appelgroen, lavendel, mandarijn, pepermunt, wit en zwart.

- Silhouette chipboard
- Distress ink; walnut stain, faded jeans
- Molotow marker crossover Shock blue middle en Signal white.

Silhouette bestanden:
- Twigs en branches
- Assorted cute speech bubble text


Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten