maandag 3 november 2014

Modellier Creme van Vivia Decor

Op deze blog heb ik inmiddels al weer meerdere home deco projecten laten zien en vandaag heb ik daarop nog een kleine aanvulling. Met alle kleine projecten samen geeft het in zijn geheel een heel leuk en gezellig effect in je woonkamer, slaapkamer, keuken etc. Om mijn kleine verzameling aan zelfgemaakte canvassen compleet te maken werkte ik dit keer met modellier crème van Viva Decor.







Ik ben begonnen met een klein plat canvas van 20 x 20 cm, maar je kunt hiervoor natuurlijk ieder gewenste maat gebruiken. Deze beschilderde ik met verschillende kleuren verf van Pebeo. Hierbij probeer ik ervoor te zorgen dat de kleur niet helemaal egaal is als ik die opbreng. Zodat je in het canvas de verschillende kleuren ziet terugkomen. Daarna bewerkte ik de randjes met Inka Gold. Dit doe ik door wat inka gold op mijn vingers te doen en deze langs de randjes te halen. Dit geheel is mijn basis.

Ik gebruikte mijn silhouette om de tekst en het hartje uit te snijden en creëerde zo mijn eigen stencil. Je kunt uiteraard ook een stencil gebruiken dat al kant en klaar is, er zijn heel veel verschillende stencils te koop. Wanneer je zelf een stencil met je silhouette maakt zou ik aanraden om plastic te gebruiken zoals transparantenfilm (dit werkt vroeger in de overhead projectors gebruikt). Gebruik hiervoor altijd een mesje dat je niet voor je papier gebruikt en let op dat het plastic niet dikker is van een stencil dat je normaal in de winkel koopt.

De modellier creme is vergelijkbaar met modelingpaste maar is iets gladder en zachter van structuur. Leg je stencil op het oppervlak waarop je je modelliercreme wil aanbrengen en ga vervolgens met een spatel met crème over het stencil heen. Let op dat het stencil niet verschuift terwijl je dit doet. Als je het fijn vindt kun je je stencil eventueel een beetje vastmaken met washi of schilders tape. De modellier crème kun je egaal of wat grover aanbrengen naar eigen smaak. Ik besloot mijn laag vrij egaal en dun aan te brengen. De droogtijd is afhankelijk van hoe dik je de crème aan brengt. Je kunt het proces eventueel versnellen door een heat tool te gebruiken maar let hierbij op dat de crème niet gaat bobbelen. Wanneer je de crème hebt aangebracht moet je direct je spatel en stencil afspoelen zodat de crème niet op droogt, als de crème eenmaal droog is is deze erg moeilijk van je materialen te verwijderen.

Modellier Creme kan op vele materialen worden gebruikt zoals canvas, hout, terracotta, karton, glas en nog veel meer. Dit wilde ik direct uit proberen en ik besloot een van mijn glazen potten in mijn hobbykamer te versieren. Hiervoor gebruikte ik een kant en klaar stencil. Deze kun je op dezelfde manier gebruiken als ik hiervoor beschreef. En voilà zo had ik een leuke glazen pot voor mijn gekleurde twine.


Gebruikte materialen van Creabest:
- Canvaspaneel 20x20
- Pebeo Studio Acrylics Iridescent Blue Green
- Pebeo Studio Acrylics Iridescent Silver
- Viva Inka Gold Old gold
- Modellier Creme Gold
- Silhouette Cameo

Bestand uit de silhouette store: Home
(Ik heb het bestand zelf iets aangepast)

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen