vrijdag 3 oktober 2014

Groningen - lay-out met mixed media

Geschreven door Inge

Dat je ook met een paperpad van 6" x 6" ook prima een lay out kunt maken laat ik jullie zien in deze blog. Ook al zijn de vellen klein, door er stroken van te maken en ze over elkaar heen te plakken kun je al snel een mooie compositie maken. Ik heb het papier op deze lay out gecombineerd met mixed media producten zoals Modeling Paste, Viva Inka Gold, Modellier Cream en Embossingpoeder.


Als basis ben ik begonnen met een vel kraft cardstock. Hierop heb ik als eerste met het masker 'halfstone' en modeling paste enkele plekken op de pagina bewerkt. Daarna heb ik hetzelfde gedaan met het masker 'tiny circles' en modellier cream. Als laatste heb ik met een grote stempel en embossingpoeder met glitters wat extra accenten op de pagina gemaakt. De randen van het basisvel heb ik bewerkt met Distress Ink en later met Viva Inka Gold.




Vervolgens ben ik de pagina gaan opbouwen met papier van Scrapberry's Autums Waltz. De verpakking die je terug ziet komen op de pagina is afkomstig van de bloem die ik heb gebruikt. Met de Silhouette Cameo heb ik nog een tweetal randjes gesneden voor op de pagina. De bloem, randjes van de foto en nog wat randjes papier heb ik aangezet met Viva Inka Gold voor een extra vintage effect.


Als laatste heb ik met zwarte Dylusions Ink spetters op de pagina gemaakt. Met garen heb ik rondjes gemaakt en vast gezet met kleine gluedots.


Gebruikte materialen van Creabest:
- kraft cardstock
- Paperpad - Autumn Waltz Schrapberry's
- Button Vine En Francais
- Crafter's Workshop Mini Template Tiny Circles
- Elementals Stencil 12"X12" Halftone
- Liquitex Light Modeling Paste
- Modellier Creme Pearl
- Viva Inka Gold Old Gold
- Dylusions Ink Spray Black Marble
- WOW! embossingpoeder met glitters (de kleur die ik heb gebruikt is helaas niet meer beschikbaar in de webwinkel maar er staan nog andere mooie kleuren met glitters)
- Silhouette Cameo
- Tim Holtz Distresser
- Distress Ink Tea Dye
- wit garen
- gluedots

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

1 opmerking:

  1. Mooi geheel geworden Inge! De foto's passen er prachtig bij zo!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen