donderdag 25 september 2014

Canvas met Inked Rose van We R

Met deze vrolijke en speelse lijn van We R wilde ik graag wat canvasjes maken om mijn huis weer wat extra aan te kleden. Deze lijn inspireerde mij om aan de gang te gaan met waterverf. Om het waterverf effect te krijgen gebruikte ik distress inkt.



Het grootste en middelste canvas bewerkte ik eerst met distress inkt. Dit deed ik door wat distress inkt op mijn anti stick mat te drukken en daar een klein beetje water in te spuiten. Het canvas maakte ik ook een beetje nat. Vervolgens heb ik met een kwast kleur aangebracht op het canvas. De kleuren die ik koos passen bij de kleuren die voorkomen in de Inked Rose lijn. "Waterverven" is heel makkelijk, de truc is om niet te netjes te willen zijn en de inkt zijn werk te laten doen. Het helpt om het canvas eerst nat te maken omdat dan de inkt makkelijker uit loopt.

Voor de frames en de driehoekjes gebruikte ik 2 30 bij 30 vellen van Inked Rose en knipte ik de verschillende vormen uit. De frames heb ik niet bewerkt, de driehoekjes heb ik ook bewerkt met distress inkt op dezelfde manier als het canvas. Deze vormen heb ik met mod podge opgeplakt, vervolgens heb ik het hele canvas ook nog een keer bestreken met mod podge.

Het 3e en kleinste canvas is een makkelijke. Ik gebruikte een vel uit het 6x6 block van Inked Rose en dit plakte ik met gewone lijm op het canvas. Daarop heb ik een houten element geplakt. Deze leuke Hello is ook onderdeel van de Inked Rose lijn van We R.

Gebruikte materialen van Creabest:
- Canvaspaneel 12,4x12,4
- Canvaspaneel 15x15
- Canvaspaneel 20x20
- Mod podge matte finish
- We R Memory Keepers Paper Pad Inked Rose
- Inked rose - Frames
- Inked rose - Inked
- Inked Rose Wood Tag - Hello
- Distress inkt, verschillende kleuren
Chipped saphire
Peacock feathers
Evergreen bough
Seadless preserves
Ripe persimmon
Squeezed lemonade
Worn lipstick
Picked raspberry
- Original Tacky glue

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen