zondag 3 augustus 2014

Een mannen layout met romantisch papier

Geschreven door Inge



Wat een super mooie serie is het papier van Prima - Time Traveler's memories. Het is erg romantisch met veel bloemen maar kan ook heel goed gebruikt worden voor een mannen layout door de donkere kleuren.






Ik heb verschillende maten papier gesneden en de randjes met de paper distresser bewerkt of de randen geïnkt met distress ink. Ook heb ik een stuk vellum ertussen gebruikt om de kleuren mooier uit te laten komen.

Van Kraft Glassine heb ik zelf een kleine envelop gevouwen. Ik heb twee kleine rondjes geknipt en deze met gouden eyelets vastgezet zodat je het envelopje dicht kunt maken met een touwtje.


De titel heb ik gemaakt met letters die ik nog op voorraad had. De 'E' was eigenlijk een 'B' die ik heb verknipt tot de juiste letter. Soms moet je creatief met letters zijn om toch de titel te kunnen maken die je wilt. De letters heb ik bewerkt met goud embossingpoeder.


Met Bombay India Ink heb ik nog enkele spetters gemaakt op de lay out en links onderin de hoek heb ik een grote spat gemaakt met distress stain. Als je hard met het potje op je pagina staan krijg je dit effect (wel even oefenen hoor anders is meteen je pagina verpest). Als laatste heb ik journaling rond de pagina geschreven.


 Gebruikte materialen van Creabest:
- Papier: Prima - Time Traveler's Memories
- Vellum
- Goud embossingpoeder
- Bloemen: Time Traveler Flowers Fabric Time Is Up
- Tim Holtz Idea-ology Kraft Glassine
- Distress Stain - Gathered Twigs
- Bombay India Ink Van Dyke Brown
- Tim Holtz paper distresser
- Distress Ink Walnut Stain





Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen