zaterdag 2 augustus 2014

Around the world

Geschreven door Myra

Hallo Allemaal,

Vandaag laat ik zien hoe je een canvas ook anders kan gebruiken. Normaal gebruik je de voorkant vooral om te verven. Ik heb de achterkant gebruikt zodat er diepte in je werk komt, een soort kijkkastje.
De zijkanten heb ik beplakt met tissuepaper. Het papier eerst goed kreukelen,propjes maken. Hoe meer kreukels hoe mooier het effect.Goed laten drogen.
Daarna smeer je een dun laagje gesso over je tissuepaper.Ook weer goed laten drogen.
Dan smeer je de tissuepaper helemaal in met zwarte acrylverf. Ook weer goed laten drogen. Als laatste smeren we het in met inka gold. Heel weinig gebruiken!!! Met je vinger voorzichtig aanbrengen.

Toen was mijn lijst klaar en ging aan de slag met het "aankleden" van de canvas. Hiervoor heb ik de papierlijn van "Around the world" gebruikt. Ik ben begonnen om de binnenkant te bekleden met als basis "A page from Guidebook"  Hierna heb ik mijn fantasie gebruikt en verschillende vellen van "Around the world" verwerkt  in deze canvas.

Groetjes Myra,

Gebruikte materialen van Creabest:

-Around the World - A Page from Guidebook
-Around the World - Bright Impressions 
-Around the World - Metal Frames
-Around the World - Postcard
-Around the World - Small Discoveries
-Around the World - Souvenirs to Remember
-Canvas
-Decoupage lijm 'modge podge'
-Tissue paper
-Gesso
-viva inka gold 'old gold'
-zwarte acrylverf ÁRA ivoorzwart'

De schelp is van mezelf.

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen