vrijdag 4 juli 2014

Sloophout & Prima 'Something Blue'

Geschreven door Inge

Doordat wij al enige tijd aan het verbouwen zijn in huis heb ik helaas nog altijd geen hobbykamer en staan al mijn hobbyspullen in dozen op zolder. Toch heb ik een leuk project bedacht om te laten zien. Omdat we aan het verbouwen zijn, hebben we genoeg sloophout liggen. Ik heb een lange oude plint van ongeveer 9 cm breed in 4 stukken van 40 centimeter gezaagd en er een bord van gemaakt.

 
Ik heb van de papierlijn 'Something Blue' van Prima stroken gesneden. Nu is het papier natuurlijk maar 30 centimeter dus ik heb geprobeerd om het patroon een beetje aan te laten sluiten bij het snijden van 2 stukken. De stroken heb ik met behanglijm op het hout geplakt. Dit kan natuurlijk ook met een ander medium. Ik wilde dat het overal verlijmd zou zijn zodat ik er laten randen vanaf en stukken uit kon schuren. Laat het papier eerst heel goed drogen voordat je gaat schuren. Het schuren heb ik gewoon met een stukje schuurpapier gedaan.


De randen van het hout heb ik bewerkt met Viva Ink Gold Old Gold. Ik heb dit gedaan door mijn vinger in de verf te doen (gebruik niet teveel) en ermee over het papier te wrijven. Zodra het droog is kun je het nog extra opwrijven met een zachte doek voor een extra glimmend resultaat.

Nu zijn de planken allemaal bewerkt en heb ik de plankjes aan de achterkant aan elkaar vastgemaakt door er 2 liggers overheen te leggen en deze allemaal vast te maken met spijkertjes.

Als laatste heb ik het geheel aangevuld met taartrandjes, een stukje kant, bloemen en sterren. De randjes van de bloemen heb ik nog even in de Viva Ink gedoopt voor een extra goud randje.


 
 
Om er een echt home deco artikel van te maken heb ik er een kaarskandelaar opgeschroefd (deze komt uit één van die vele dozen op zolder).

Eigenlijk had ik dus niet eens zo heel veel spullen nodig om dit leuke project te maken. Ik heb alleen de halve zolder op z'n kop moeten zetten om mijn snijmatten, lijm en kantjes te vinden.




Gebruikte materialen van Creabest:
- Sloophout
- Papier: Prima 'Something Blue'
- Something Blue Flowers Paper Mr. & Mrs.
- Viva Inka Gold Old Gold
- Taartrandjes
- Kant
- Parels

Bedankt weer voor het kijken en tot de volgende keer!
Groetjes Inge

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen