woensdag 23 juli 2014

Kaart met waterverf effect

De zomer is in volle gang en ik geniet volop van het heerlijke weer en de zon. Ik geniet ook van mijn vrienden en familie dus een goed moment om zomaar een leuk kaartje te sturen naar iemand die je lief hebt.



Op deze kaart heb ik gebruik gemaakt van een masker, ik heb het masker op de kaart gelegd en ben daaroverheen gegaan met versamark inkt. Daarna heb ik er doorzichtige embossingpoeder heen gedaan en het verhit met mijn heat tool (voor verhitten eerst het masker verwijderen!).
Ik gebruikte voor het maken van het waterverf effect de Edding 1300 stiften. Deze stiften hebben een inkt op waterbasis en kan als waterverf worden gebruikt. Ik breng daarvoor inkt aan op de deksel van het blikje waar de stiften in zitten en gebruik dan een waterpenseel om de inkt op het papier aan te brengen. Het beste kun je hiervoor aquarel papier gebruiken omdat dit mooier blijft als je het nat maakt. Omdat ik eerst een embossing poeder gebruikt heb krijgen die delen van je kaart geen kleur.
Vervolgens heb ik een tekst uitgesneden met de Silhouette en deze op een stuk vellum geplakt. Omdat lijm vaak erg goed zichtbaar is achter vellum heb ik ervoor gekozen het met kleine nietjes vast te zetten.
Zo heb je een vrolijke, zomerse kaart waarbij iedereen zich afvraagt hoe je dat gedaan hebt!
Creatieve groetjes Kim

Gebruikte materialen van Creabest:
- Memory box stencil shine
- Wow embossing powder clear gloss regular
- Versamark
- Heat it craft tool
-Edding 1300 set van 10
-Waterbrush
-Vellum
-Tiny attacher
-Silhouette
-Premium vinyl wit

De tekst komt uit de Silhouette online store en heet Sunshine phrase.

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

2 opmerkingen: