donderdag 31 juli 2014

Canvas met Pebeo acryl verf

Ik vind het erg leuk om mijn huis te versieren met zelfgemaakte canvassen, kaarten en andere frutsels. De laatste tijd ben ik weer erg veel aan het knutselen en dat maakt me blij, vandaar dit canvas met deze toepasselijke tekst.



Ik schilderde het canvas eerst met Pebeo acryl verf om het kleur te geven. Ik wilde het hele project graag wat glans geven dus mengde ik een roze kleur met een mooie glimmende zilver zodat mijn roze kleur een mooi glansje kreeg. Daarna gebruikte ik tissue papier en decoupage lijm om de achtergrond een leuk patroon te geven, je zou dit eventueel ook kunnen bestempelen. De hoekjes gaf ik daarna nog wat extra glans met Viva Inka-gold. Om het geheel een mooie glans en beschermlaag te geven gebruikte ik Liquitex pouring medium, dit is een soort vernis laag over je canvas. De tekst sneed ik uit Vinyl met mijn Silhouette Cameo.

Gebruikte materialen van Creabest:
- Canvaspaneel 15x15 cm
- Pebeo studio acrylics Iridescent silver
- Pebeo studio acrylics Azo rose
- DoCrafts Tissue papier
- Viva Inka gold apricot
- Liquitex Pouring Fluid Acrylic Medium
- Pemiun vinyl white
- Silhouette Cameo

Het bestand kocht ik in de Silhouette online store en heet "make stuff be happy - vinyl phrase"
Berthine maakte een leuke video over het gebruik van Vinyl op canvas klik hier om deze video te bekijken.
Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen