zondag 8 juni 2014

Vintage spool

Geschreven door Linda de Bruin

Een keertje weer op de vintage toer:


De basis is een rolletje. Van Silhouette chipboard heb ik 4 maten cirkels gesneden: 7.5 , 6.5 , 6 en 5.5. De cirkels heb ik allemaal vier keer uitgesneden. Eerst twee keer 5,5 cm op elkaar geplakt, toen twee keer 6 cm, etc. Zo heeft het iets meer body gekregen.


De spool helemaal licht bruin geschilderd en bewerkt met distress ink. Voor om de rol een patroon van Silhouette geprint als designpapier. Zelf vind ik het erg handig dat het patroon op maat te maken is. Nu heb ik het patroon qua maat aangepast, zodat het precies 14 cm was en om de rol paste. Ik raakte niets kwijt van het mooie design. (Het kant is uit mijn eigen voorraad).

Het theeroos-bestand heb ik flink verkleind om het in verhouding te maken tot de spool. Na het snijden alle bloemen ge├»nkt. Het in elkaar zetten was niet ingewikkeld; even kijken op youtube.
Bij veel 3D bestanden van Silhouette staat een link, waar de maker een uitleg heeft gegeven over het in elkaar zetten van je snijwerk. Zo ook bij deze theeroos. Ik heb alleen bij de onderste twee bloemen de blaadjes naar buiten gekruld in plaats van naar binnen.
http://jamielanedesigns.blogspot.com/2014/04/3d-medallion-piscali-and-layered-sheer.html

Om de spool af te maken heb ik het patroon nog een keer geprint en een cirkel voor boven op de spool daaruit gehaald, gemat met roze cardstock.



Gebruikte materialen van Creabest:
- Silhouette Chipboard
- Docraft acrylverf: brown en latte
- Cardstock
- Distress ink: Victorian velvet, tattered rose, frayed burlap en walnut stain


Gebruikte bestanden Silhouette:
- Bird music (patroon)
- 3D piscali tea rose

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen