zondag 29 juni 2014

Nieuwe knipvellen van Percious Marieke in combinatie met de Silhouette

Geschreven door Linda de Bruin

Afgelopen zaterdag gaf ik een make en take met de nieuwe knipvellen van Precious Marieke met kerstafbeeldingen. Vandaag heb ik daar nog een kaartje mee gemaakt.


De eerste en tweede laag plak ik altijd op elkaar met 3D foam, voor een stevige basis (Bij elke laag drukje een beetje op de plaatjes. De eerste laag kun je zo niet plat duwen). De volgende lagen stapel ik op met 3D kit. Het voordeel van de kit vind ik dat je kunt spelen met verschillende hoogtes. Met kant en klare foampjes is dit lastiger.

Bij dit kaartje heb ik de bovenste bloemblaadjes losgeknipt en los opgebold of juist terug laten vallen. Ook andere onderdelen heb ik bewerkt, zoals de rand van de kandelaar en de hulstblaadjes. Met de 2 Way Glue pen met de smalle punt was het gemakkelijk om de kandelaar op de uitgesneden randjes te lijmen.

 
Om het completer te maken heb ik nog 3 extra hulstblaadjes gestanst. De nerf wordt tijdens het stansen er gelijk ingedrukt.
De opengewerkte kaart heb ik gesneden met de silhouette. De hulstblaadjes en de randen van de kaart heb ik geïnkt met distress ink.
 
Wil je weten hoe je dit kunt uitsnijden of het kaartje in het echt zien? Komende zaterdag 5 juli is het Silhouette Event bij Creabest met demonstraties en make & takes.
 
 
Groeten, Linda

Gebruikte materialen van Creabest:
- Precious Marieke; Wonderful Christmas-Kerstbloemen.
- Hobbyjournaal 3D kit
- 2 Way Glue Fine tip
- 3D foampads

- X-Cut/Papermania stansen; Stansenset-Leaves
- Cardstock; wit en ivy

- Distress ink; frayed burlap

Gebruikt Silhouette bestand:
- overlap circle lace background single fold square card


Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen