donderdag 22 mei 2014

This is where fairies live

Geschreven door Linda de Bruin

De silhouette is voor mij onmisbaar. Ook bij mixed media. Ik ben geen getalenteerd tekenaar, dus dan moet je zoeken naar alternatieven. Elfjes tekenen; hahaha die wil je van mij niet zien. Een tak met bloemen; dat lijkt op een kleutertekening. Dit is het uiteindelijk geworden....


De start was een pagina printen. Heb je een canvas van 20 cm, dan past het op een A4tje. Bij een grotere canvas, dan maakt je de afbeelding in de silhouette studio op maat van je canvas en daarna snij je de afbeelding in stukken. Deze losse stukken passen op een A4 en kun je apart uitprinten.

De achtergrond wil ik bewerken. Om te zorgen dat de geprinte inkt niet gaat uitlopen of vlekken en heb ik het papier beschermd met een doorzichtig medium. De bloemen wilde ik vrijhouden van pastels en beschermd met glossy accents. (Laat dit heel goed drogen)
 
Toen konden de panpastels er overheen. Eerst de achtergrond in verschillende tinten groen en bruin gekleurd, gefixeerd, en daarna met een masker extra blaadjes aangebracht.
 
Van de speciale chipboard voor de silhouette de elfjes gesneden en bewerkt met witte gesso en glimmer glam golden goddess. 
 
 
Met wat druppels Bombay india ink en tekst was het af.


Gebruikte materialen van Creabest:
- Canvaspaneel
- PanPastel: Raw umber, Bright yellow green ex. dark, Bright yellow green shade, Bright yellow green
- Glossy accents

- Silhouette Chipboard
- Gesso
- Glimmer glam golden goddess
- Bombay india ink; White, Yellow en Yellow ochre


Gebruikte Silhouette bestanden:
- Clean vintage (achtergrond print-bestand0
- Little pixie
- Little fairy

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

4 opmerkingen: