vrijdag 10 januari 2014

Donna Downey workshops!

Geschreven door Berthine

Op 28 februari, 1 en 2 maart 2014 komt Donna Downey opnieuw speciaal voor Creabest naar Nederland om haar nieuwe workshops te geven. Donna Downey is een zeer bekende Mixed Media Artist. Afgelopen jaar waren de workshops een groot succes en met het leuke, nieuwe aanbod aan workshops moet dat dit keer nog beter worden!




Donna geeft tijdens het workshopweekend 5 verschillende workshops. Hieronder zie je een overzicht van de workshops. De workshops zijn iets gestegen in prijs ten opzichte van vorig jaar, maar daarvoor zijn meer materialen inbegrepen en hoef je dus minder zelf mee te nemen. Je bent daardoor in totaal minder kwijt.

Workshop: Mixed Media Academy
Vrijdag 28 februari 9.00-15.00 uur en zondag 2 maart 12.00-18.00 uur.


Tijdens deze workshop maak je samen met Donna een mooi, gelaagd mixed-media/collage book in de bekende Donna Downey stijl. Ontdek technieken voor het maken van ingesloten achtergronden, bouw een mixed-media kleurenpalet (met acrylverf, olie pastel krijt en oost-indische inkt) en leer een dimensioneel design en structuur te maken. Maak met stof, papier, afbeeldingen en een simple stukje boekbinden een uniek boek van begin tot eind in een uniforme stijl. (Je leert dus ook boekbinden!)

Deze workshop is geschikt voor beginners en gevorderden en geeft je de basis materialen set voor het werken met mixed media en collage.


Workshop: PanPastel Painting 
Vrijdag 28 februari 16.00-22.00 uur.

Ontdek de kunstenaar in je op een hele nieuwe manier!


Of je Panpastels nu al gebruikt of erover denkt om ermee te beginnen, deze workshop leert je een aantal nieuwe trucjes en toepassingen. Alles wat je nodig hebt is de drang om iets te creëren en je verlaat de workshop met een prachtig schilderij, klaar om aan de muur te hangen. Je leert over de juiste ondergronden en mediums voor panpastel, ontdekt schets en image transfer technieken, leert kleuren te mengen en vormen te creëren. Donna legt je alles uit wat haar favoriete gereedschap en sponsjes zijn en hoe ze die gebruikt. Voorbeelden van Donna's werk kun je gebruiken als voorbeeld tijdens de workshop, maar je kunt ook je eigen inspiratieafbeelding meenemen. Stel tijdens de workshop al je materiaal- en techniekvragen aan Donna, terwijl je jouw unieke schilderijen opbouwt.

Deze workshop is geschikt voor beginners en gevorderden.

 Inschrijven

Workshop: Abstract Painting
Zaterdag 1 maart 11.00-17.00 uur.


Art mini series (3 canvassen)

Schilder vrijer, gedurfder, makkelijker en meer intuïtief.

Deze workshop is een ervaring die wilt delen. Deze intuïtieve schilderworkshop is opgezet voor beginners en mensen die hun bestaande technieken verder willen oefenen en uitbreiden. Veelzijdig, sneldrogend en snel schoon te maken, maakt acrylverf het ideale mendium voor mensen die willen leren schilderen.

Vind je eigen stijl terwijl je samen met Donna nieuwe technieken leert, zoals de encaustic techniek met acrylverf, zodat je jouw creativiteit en kunde tilt naar een nieuw niveau. Ontdek een nieuwe aanpak met het maken van abstracte schilderkunst en maak je eigen mini serie kunstcanvassen. Leer hoe je wassingen, glazuurlagen en texturen toevoegt aan je werk. Leer hoe je kleurcombinaties maakt en hoe je de verf op verschillende manieren aan kunt brengen op je werk. Er zijn geen regels en je kan geen fouten maken bij deze workshop - gewoon plezier maken!

 Inschrijven

Workshop: Watercolor Whimsy
Zaterdag 1 maart 19.00-22.00 uur

Met gelatos en aquarelpotloden


Leer met plezier te schilderen met aquarelmaterialen en ontdek hoe uitgebreid en flexibel dit materiaal is. Speel met kleuren en leer hoe je de kleuren kunt mixen tot een kleurpalet dat diepte en emotie aan je werk geeft. Ontdek, experimenteer en ontwikkel je eigen stijl en creativiteit. Deze workshop geeft je nieuwe technieken voor beginnende en gevorderde schilders. Donna legt je uit hoe en waarom, waarna ze je individuele begeleiding geeft tijdens het maken van een leuk canvas. Kom en deel het plezier met haar!

(Je kunt zelf kiezen voor de 'She Girl' of 'Eiffeltoren' variant van het canvas, maar wil je iets anders, dan kan dat ook. Zorg dan voor een afbeelding voor de image transfer. Print deze in spiegelbeeld!)

 Inschrijven

Workshop: Techniques in Color
Zondag 2 maart 9.00-11.00 uur.

12x12" mixed-media canvas


Ben je gek op kleur, maar bang om het te gebruiken? Dan helpt Donna je van je angst af! Tijdens deze workshop laat ze zien hoe je werkt met meerdere mixed-media lagen in mooie kleuren, leer je een beetje kleurtheorie en worden er een boel leuke producten bij je geïntroduceerd waarmee je een prachtig mixed-media canvas maakt. Deze workshop behandelt technieken met gelatos, pastelpotloden, PITT big brush pens, panpastels en meer...

 Inschrijven


Wil je meer informatie? Kijk dan op http://www.donnadowney.creabest.nl/

We krijgen vragen waarom de workshop van Donna Downey dit jaar iets duurder zijn dan afgelopen jaar. Dat komt omdat er meer materialen zijn inbegrepen bij de workshop, waardoor je zelf minder mee hoeft te nemen. Als je dus bekijkt wat het vorig jaar kostte met de materialen, en wat het nu kost met de materialen, ben je goedkoper uit!
We krijgen ook vragen over het niveau van de workshops. Donna heeft de nieuwe workshops ontwikkeld om een stapje verder te gaan. Waar de 'Big 40' vorig jaar een workshop was waar je een mooie basis kon leggen doordat je allerlei losse technieken uitgelegd kreeg, worden nu in alle workshops verschillende technieken en materialen gecombineerd gebruikt. Daarbij verliest ze de beginner niet uit het oog, maar zijn de workshops voor wat gevorderde mensen ook zeer interessant.
Wat we als laatste nog even aan willen halen, is dat we een mooie nieuwe locatie hebben kunnen vinden, waar je ook kan blijven slapen. Een overnachting kost maar € 15,- inclusief ontbijt. Je kunt de overnachting ook boeken als je niet beide dagen een workshop doet, maar bijvoorbeeld om 's avonds al aan te komen rijden zodat je 's ochtends niet zo vroeg op moet. (voor mensen die vorig jaar een hotelovernachting boekten, maakt dit de prijs ook weer een stuk lager!)

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust! Wij hebben er veel zin en kijken enorm uit naar dit weekend.

We gaan een workshop naar keuze verloten! 
Om kans te maken plaats je een berichtje op je blog met een link naar dit bericht en plaats je een reactie onder dit bericht. Zet daarin welke workshop je wilt winnen en waarom (dat vinden wij namelijk leuk om te weten). Doe dit voor 15 februari, daarna maken we de winnaar bekend. 
Deze actie doen we hier en op facebook, je kunt dus ook via facebook reageren. 

(Heb je je al ingeschreven, dan kun je ook winnen. Je kunt dan de workshop kiezen waarvoor je al ingeschreven staat en je geld terug krijgen of je kiest een extra workshop.)

De winnares is inmiddels bekend. We hebben een winnaar voor de Donna Downey workshop getrokken uit alle reacties op facebook en hier op ons blog en de winnares is geworden..... Marielle Van Doormaal-van Kollenburg! Gefeliciteerd!

Je had aangegeven graag de Watercolor Whimsy workshop te volgen, je ontvangt van ons een berichtje hoe we dat verder regelen. Maar hou dus zaterdagavond 1 maart alvast vrij.

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

36 opmerkingen:

  1. Hoi, wat een supergave actie. Ik had het vandaag met een collega nog over deze workshop. Ik zou heel graag een workshop PanPastel Painting willen winnen. en waarom? Ik heb bij jullie de pan pastel gekocht en ik zie zoveel mogelijkheden ermee en kom zelf nog niet verder als experimenteren met de stempels. Dus ik zou dit heel graag willen leren, superspannend, ik ga duimen. Groetjes, Sabine Douwsma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooow gaaf , ik zou de mixed media graag willen winnen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, dat is gaaf zeg, de workshop Mixed Media Academy zou ik heel graag willen winnen. Ik ben zo nu en dan wat aan het kliederen, maar zou het zo graag eens van een echte pro willen leren ! super dat jullie dit doen !
    groetjes,
    Wiebine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOOOOOOOOOO de workshop met de pan pastels daar zou ik t ALLERLIEFSTE heen gaan. Ben dol op pan pastels heb alle 86 kleuren en vind t zo;n prachtig materiaal om mee te spelen ;-) Donna is een KEI in t werken met de pan pastels en ik geloof dat niemand mij beter uit kan leggen en leren dan Donna hoe dit prachtige product te gebruiken is . Ik ga heeeeeeeel erg hard duimen dat ik deze SUPER workshop mag winnen . lieve groetjes Rosita Egelmeer-Goossens

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja toppie die panpastel lijkt me ook reuze leuk ik moet nog zoveel leren en dat zou het goede moment zijn Gr elza

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb een kast vol acrylic paints....cerealboxes en journals vol gekliederd en nog kan ik er niks van. Ik zou dus heel graag de abstract painting workshop willen volgen om van Donna alle tips and tricks te leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De workshop Workshop Abstract Painting is mijn favoriet, omdat het me gewoon heel leuk lijkt om daar iets mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou héél graag de Mixed Media Academy workshop winnen. Ik vind mixed media erg leuk ,maar ban bang dat ik het zelf niet kan. Ik weet zeker dat Donna Downey die angst weg kan nemen ...
    Groetjes, Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou dit graag willen winnen voor mijn tante omdat ze een heel bijzonder persoon is en ze is voor mij heel belangrijk. Het maakt mij niet uit wat voor workshop als ik win dan komt voor mij en haar een droom uit! Dit is voor mij heel belangrijk. Als dit niet lukt dan geef al m'n spaargeld uit voor haar omdat ze dit verdiend. Nog een reden is dat ze pas is bevallen en de bevalling liep niet zo als gepland ze heeft het heel druk daarom doe ik dit voor haar, dan kan ze even uitrusten en relaxen. Met Vriendelijke Groet Joelle Rijnaard (13 jaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel graag wil ik een workshop winnen,ze lijken me allemaal heel spannend,heb bijna alle materialen in huis,en bak er niets van,alleen ik heb geen blog

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is ontzettend gaaf zeg! Ik ben al een tijdje fan van Donna, en helemaal stapelgek op kleurtjes.. De workshop techniques in color lijkt mij dan ook ontzettend gaaf, en leerzaam. Bovendien hoop ik tegen die tijd een minder goede periode te kunnen afsluiten. Het is nu financieel niet mogelijk om me in te schrijven, maar ik hoop dat ik in de toekomst nog eens een workshop van Donna bij jullie kan volgen! Tot die tijd richt ik me op jullie geweldige actie..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is wel een buitenkansje. Momenteel ben ik helemaal in de ban van Art journaling. Ik zou het een verrijking vinden om een workshop van Donna te winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helemaal gaaf! De Watercolour Whimsy workshop lijkt me helemaal te gek! Dit jaar gestart met een AJ (eigenlijk2..) en dit zou een aanvulling zijn op de technieken die ik erin kan gebruiken... Natuurlijk lijkt het me heerlijk Donna eens in het "eggie" te zien... En nu maar duimen! Fijne zondag verder, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zou dolgraag aan de mixed media academy of techniques in color willen meedoen, lijkt me tegek om Donna in het echt te zien, al lange tijd fan van haar. Bedankt voor deze kans.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt heel gaaf! Ik hoop te winnen voor mijn moeder ze is een groot fan van Donna Downey net als ik. Ik gun het haar echt zou te gek zijn, geweldig zo'n kans. Dankjewel!! Ik zou graag mee willen doen aan de mixed media academy of techniques in color! Zou geweldig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. gaaaaaaaaaf ik zou wel aan de mixed media academy willen meedoen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke actie.. ik zou gaan voor de mixed media academy.
    leuk om verschillende technieken te leren. En een andere manier van dingen toe te passen. Om dat dan weer bij je dagelijkse hobby dingen te combineren. Leuk!
    Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gaaf, zou graag de mixed media academy workshop winnen. Vind zelfgemaakte boekjes erg leuk, maar doe het veel te weining en deze workshop lijkt me geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig, ik zou graag Abstract Painting winnen Lize van Heesch

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oooooh, wat een superleuke actie is dit. Wat zou ik graag de workshop Techniques in Color willen winnen. Het combineren van allerlei materialen vind ik geweldig om te doen. Maar hoe, wat en welke kleuren bij elkaar vind ik erg lastig. Ik denk dat ik enorm veel van Donna kan opsteken!!

    Gr. Gerrittina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een fantastisch verjaardagscadeau zou die mixed media workshop zijn! Op zaterdag mijn verjaardag vieren en op zondag een heerlijke dag voor mezelf met als resultaat een prachtig boekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Als ik er toch ben, dan wil ik nog wel een extra workshop Techniques in Color volgen :-)
    Het is altijd leuk om nieuwe producten uit te proberen en er iets moois van te maken.
    Kan niet wachten tot het zover is!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo leuke actie. Ik ga ook maar eens een gokje wagen. Heb er effe over nagedacht want jullie vragen voor welke workshop we zouden kiezen en ik heb daar geen antwoord op want het zijn voor mijn allemaal nieuwe dingen. De pannetjes ken ik wel maar doe er nog niet zo veel mee. De schilderijen vind ik allemaal prettig. Dus ik heb geen voor keur het is allemaal nieuw!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een gave actie, alles is leuk, maar ik zou het liefst de mixed media willen doen.
    Heb al zo veel filmpjes van haar bekeken en ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mhh de panpastel lijkt me geweldig om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jullie hebben me meteen weer gepusht om iets op mijn blog te zetten (http://marjansscrapblog.blogspot.nl/). :D Ik ben echt dol op het werk van Donna! Ik zou graag een workshop volgen, maar ze zijn zo duur. :( Dus dat jullie nu een workshop weg gaan geven is natuurlijk helemaal geweldig!
    Ik zou het liefst de workshop 'Mixed media academy' willen volgen op zondag, omdat ik heel graag wil leren boekbinden en ik zelf veel aan art journaling doe. Maar 'Watercolor Whimsy' ziet er ook wel heel gaaf uit! Dat is dan juist weer iets heel anders dan wat ik normaal doe.
    Goed, ik ga duimen. ;) :D

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ohhh wat een leuke workshops. Als ik er 1 moet kiezen is het op dit moment workshop mixed media academie. Waarom? Momenteel ben ik in de ban van mixed media, maar ik moet nog zoveel leren, hoop dit van Donna te kunnen doen. Ik ga dit direct op mijn blog zetten. Nogmaals bedankt
    Chantal

    http://chantalcards.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat gaaf .. die mixed media lijkt me geweldig om zo een boekje te maken maar alles is leuk
    gr Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik heb vorig jaar een workshop gedaan met Donna en het is echt een feest! Het mixed media boekje lijkt me superr gaaf of te maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. In mijn zoektocht iets creatiefs te doen met alle foto's die op mijn computer staan, stuitte ik op de website van de Amerikaanse Donna Downey. Ik heb met veel plezier naar haar filmpjes gekeken. Nu hoor ik dat zij binnenkort naar Nederland komt om een aantal workshops te geven. Een mooie kans om live iets van haar te leren en een laatste duwtje om daadwerkelijk aan de slag te gaan! Ik hoop een workshop Mixed Media Academy te winnen.

    Fingers crossed!!!

    Het is misschien een wat andere invalshoek, maar ik heb alleen maar een reisblog, maar ik heb er wel een link op geplaatst (http://biancadekkers2013ny.blogspot.nl/)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh, wat leuk. Vorig jaar heb ik al een workshop gevolgd, maar vond het dit jaar te duur worden aangezien ik ook veel spulletjes moest gaan aanschaffen. De mixed media academy was meteen mijn eerste keus. Heel leuk om een boekje te maken en helemaal in Donna's stijl met die mooie turquoise kleuren en zwart witte tape. Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ook ik zou de mixed media academy workshop willen winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeten te zeggen waarom. Nou omdat ik nog heel veel te leren heb (met 2 linker handen) :)

      Verwijderen
  33. Het is allemaal nieuw voor mij maar wat een mooie canvas-jes van de workshop: Abstract Painting! Wil ik ook wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ik zou heel graag de workshop techniques in color omdat ik sinds vorig jaar een silhouette cameo heb gekregen en ik heel erg hou van creatieve dingen.

    BeantwoordenVerwijderen