woensdag 15 januari 2014

Printbaar Krimpplastic Sleutelhanger

Geschreven door Karin Joan


Hoi allemaal,

Ten eerste:
Een fantastisch en creatief ZELFMAAK 2014 toegewenst!!!
Ik hoop dat je het vorig jaar goed hebt mogen eindigen en zin hebt in 2014.

Dit is mijn laatste publicatie op de blog van Creabest.
Ik heb met veel plezier hier een kleine 30 berichten mogen plaatsen en wil jou bedanken voor alle lieve opmerkingen en alle keren dat je mijn projecten hebt bekeken!
DANKJEWEL!!! 
En natuurlijk mijn hartelijke dank aan Bauke en Berthine! Bedankt dat ik hier mocht publiceren en zo overvloedig van jullie geweldige producten gebruik mocht maken. Bedankt voor alle goede service en de fijne samenwerking. 



Vandaag laat ik je graag zien wat je met printbaar krimpplastic kunt maken.  Ik maakte voor een vriendinnetje een tijd terug, een sleutelhanger met allerlei bedeltjes en twee hangertjes die ik zelf maakte van het krimpplastic. De bedeltjes komen uit mijn grote verzameling gekochte en bewaarde sieraden en hangertjes. 


De hangertjes met foto en naam maakte ik dus van printbaar krimpplastic. Ik printte de afbeeldingen op het plastic en heb ze daarna gekrompen met hete lucht uit een hittepistool. Je kunt het ook volgens de instructies in de oven krimpen.

de afbeeldingen voor en na het krimpen
Ze krimpen flink zoals je op de foto kunt zien. En de kleur intensiveert ook sterk.


Voor het krimpen, stempelde ik op de achterzijde van het krimpplastic met vintage stempels. Deze gestempelde afbeeldingen krimpen ook perfect mee.

Voor het naamhangertje, maakte ik in Photoshop een collage van klassieke afbeeldingen en typografie. 


Ik bevestigde kant aan een ringetje. Maakte een strikje van een lintje en knipte uit een ander kantje een bloemetje en blaadjes en maakte daar ook een hangertje van.


Ik bevestigde alle elementjes met ringetjes en kettinkjes aan de sleutelhanger. Het eindresultaat was een uniek en persoonlijk sieraad voor aan een tas of om je sleutels mee te markeren. 


Ik hoop je weer geinspireerd te hebben met dit project. Ga hier ook eens mee aan de slag, als je wilt. De sleutelhanger met haak kocht ik bij de fournituren op de markt. Kies dan allerlei elementjes die in kleur en stijl bij elkaar passen en hang ze met ringetjes vast. 

In de webwinkel van Creabest vond ik allerlei inspirerende elementjes die je aan de sleutelhanger kunt bevestigen. Klik op de foto's voor meer info.


Ik wil je nogmaals bedanken voor iedere keer dat je langs geweest bent om mijn projecten te bekijken. Gelukkig blijven de andere dames van het Creabest Design Team je nog gewoon door inspireren met hun prachtige creaties. Dus 2014 beloofd weer veel goeds! 


Nog langer terug maakte ik een armbandje met hetzelfde krimpplastic. Maar toen heb ik erop gestempeld. Want dat kan natuurlijk ook gewoon!




Ik wens je het allerbeste en heel veel creativiteit toe dit jaar en kom regelmatig langs, hier op de blog van Creabest!


Hartelijke groetjes!!!


liefs,
Karin Joan




Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

4 opmerkingen:

  1. Mooi zijn ze! Leuke projecten heb je hier laten zien en ik kom gewoon af en toe op je blog kijken... Fijne dag verder, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals gewoonlijk weer een erg mooi project, Karin Joan. Jammer dat je weggaat als DT er maar ik blijf je zeker volgen. Een heel creatief en gelukkig 2014 toegewenst.

    groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel Gerrina en Margreet! We zien elkaar wel weer op het net :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel Gerrina en Margreet! We zien elkaar wel weer op het net :-)

    BeantwoordenVerwijderen