zondag 24 november 2013

mixed media canvas

Geschreven door Linda de Bruin

Eerst lagen er twee kale canvasjes voor mij op tafel en na een paar dagen...
 

Dit duurde allemaal 4 avonden. Hoe ben ik gestart? Na de gesso-onderlaag heb ik panpastels in 3 laagjes aangebracht. De laatste 2 met maskers. Na de panpastels heb ik fixeermiddel gebruikt, zodat de panpastels niet meer konden doorlopen of afgeven.


Bij de volgende laag heb ik verschillende kleuren gepakt en "druipers" gemaakt. De verf moet je hiervoor een beetje verdunnen met water, hierdoor loopt het beter. Elke kleur heb ik tussendoor laten drogen.


De derde dag heb ik met modeling paste en een masker de bloemen op de canvas gemaakt. De modeling paste heb ik 24 uur laten drogen. Toen dacht ik dat ik alleen bruine tinten op de achtergrond hoefde aan te brengen, de stengels groen en de bloemen rood te kleuren met panpastels. Helaas vond ik het resultaat wat saai.

Na een nachtje slapen bedacht ik ineens; wit moet er nog bij. Na wat verdunde witte verf spatten is dit het eind resultaat.


Groetjes, Linda

Gebruikte materialen van Creabest:
- Gesso
- Canvas 20 * 20 cm
- Panpastels; Dairylide Yellow Tint, Bright Yellow Green shade, Neutral grey, Burnt Sienna shade, Red Iron Oxide Ex. dark en Permanent red.
- Maskers; mini paint lids en random dots
- Fixeermiddel
- Verf; artiste acrylic paint in de kleuren;Burnt umber en matallic antique gold, golden in de kleuren; titanium white en quinacridone magenta


Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

1 opmerking:

  1. Wauw zeg Linda! ik ben onder de indruk!! Dit zijn echte kunstwerken! Goed gedaan zeg :-) Complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen