maandag 28 oktober 2013

Zelfmaak Patchwork Alfabet Blokjes

Geschreven door Karin Joan



Hoi allemaal,

Oh tijd, oh tijd!!! Zoooooveel ideeen en zooo weinig tijd (herkenbaar?!)

Maar ik heb weer iets moois om te delen: deze Patchwork Alfabet Blokken.
Hoe ik ze maakte kun je zien in deze video.



De blokjes zijn kinderbouwblokjes uit de kringloopwinkel



ik verfde ze wit aan voor en onderzijde


achter, boven linker en rechterzijde beplakte ik met patroonpapiertjes.
Deze zijn van de Capsule Collectie. Ik gebruikte papiertjes van de Capsule Collection - Parkstone Pink Paper Pack 6"X6"


Deze patroonpapiertjes werken heel goed voor dit project. De kleuren zijn allemaal in roze tinten, maar de patroontjes zijn allemaal heel verschillend: stippen, bloemen, strepen, ruitjes etc.


Door die patroontjes allemaal naast elkaar te gebruiken, krijg je een patchwork effect.


De letters hebben wat relief, ze zijn 3D.


Ik maakte ze mbv sjabloontjes die je zelf ook kunt maken met je Silhouette Cameo. Pas de formaten aan, aan jouw eigen blokjes. De bestandjes kun je gratis downloaden, ik maak ze deze week beschikbaar.  Klik hier.


Ik gebruikte voor de letters Liquitex Model pasta. Deze is eigenlijk wit. Ik mengde het op kleur met acrylverf.


Om verschillende rozetinten modelpasta te verkrijgen, maakte ik combinaties door verschillende hoeveelheden wit, rood, roze en grijze verf te mengen in de modelpasta. In de video laat ik je zien hoe ik dat deed.


De blokjes zouden heel leuk staan in de vensterbank van een meisjeskamer. Gebruik voor een jongen bij voorkeur stoere kleurtjes en patroontjes.


Nog leuker is om met de letters een naam te spellen. Dat zou een geweldig kraamcadeautje zijn!


Ik zou zeggen: kijk eens bij de kringloopwinkel en haal blokjes! (offeh.... vraag het heel lief aan een kleuter, misschien wil die er een paar afstaan ;-)


Ik hoop je weer geinspireerd te mogen hebben.
Als je dit een leuk project vindt, dan vind ik het leuk om van jou te horen.
Laat je een reactie achter?


Heb jij zelf ook een creatieve blog?
Laat dan even je adres achter! Ik vind het zelf ook altijd heel leuk om bij anderen te kijken.




 Bedankt voor het lezen en kijken
Ik deel mijn projecten heel graag en ik ben dol op reacties! hihi

De sjablonen voor de letters stel ik deze week beschikbaar om te downloaden. Klik hier  dan kan ik je op de hoogte houden van mijn gratis downloads.

Hartelijke groetjes
en tot een volgend project,

Karin Joan
www.KarinJoan.nl

 



Ga naar de webwinkel van Creabest

4 opmerkingen:

  1. Leuk idee; hoef je ze niet zelf te zagen! Mooie letters! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk al die verschillende tinten roze, zowel van het papier als van de modeling paste!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen