zaterdag 7 september 2013

Video - I ♥ Summer MiniBook - Boat.

Geschreven door Karin Joan



Hoi!
Leuk dat je weer langs komt.
Vandaag weer eens een video. En ik heb een nieuwe videocamera, dus de beelden zijn mooier :-)


En in deze video laat ik je zien hoe ik deze volgende twee pagina's van mijn I ♥ Summer MiniBook heb gemaakt. Deze gaat over een dagje uit van Jeremy (mijn zoontje 5jr) en zijn neefje Rocher.


Ook deze keer geef ik je Tips waarmee je zelf aan de slag kunt

Tip 1
Knip een kader uit
In de video laat ik je zien hoe ik uit het blanco velletje een kader om de foto knipte. Door het kader ruimer uit te knippen dan de foto is, creëer je een extra randje rond de foto, waar je het achtergrond patroontje doorheen kunt zien.












Tip 2
Stik randjes met gekleurd garen
Als een decoratief kader stikte ik met de naaimachine randjes op mijn achtergrondpapiertje. Ik pastte de kleur van mijn garen aan, aan de kleuren in de papiertjes.

Tip 3
Plaats je letters van buiten naar binnen toe om te centreren
Om ervoor te zorgen dat je tekst keurig in het midden komt te staan, plak je de letters op werkende vanuit links naar het midden en vanuit rechts naar het midden. Bekijk de video om te zien hoe ik dat deed.

Tip 4
Maak een letter
Ik had 3 letters R nodig, maar had er maar 2. Van de P maakte ik met een beetje creatief knippen en plakken een R. Tja... soms moet je een beetje smokkelen. Je kunt het zien in de video. 

Tip 5
Breng met een blanco vlak rust in een drukke achtergrond
Ik wilde graag de drukke veelkleurige zigzag achtergrond gebruiken bij deze pagina. Om daar toch rust in aan te brengen, bedekte ik het grotendeels met een blanco velletje. De zigzag was nu toch nog genoeg zichtbaar maar niet meer zo dominant aanwezig.


Tip 6
Combineer zwart wit foto's met veel kleurtjes
Zwart wit foto's brengen werken heel goed als je embellishments veelkleurig zijn. Je hoeft je geen zorgen te maken over de kleur van de foto, want die is neutraal. 


Tip 7
Gebruik foto's in een collage op een raster
Op mijn pc maakte ik in Picasa een collage van deze foto's. Het programma plaatst de foto's dan zelf in een leuke compositie naast en boven elkaar, met desgewenst witte randen ertussen. De foto's printte ik uit en knipte ik los van elkaar. Ik rondde de hoekjes af en plakte ze met wat tussenruimtes in dezelfde positie als de originele collage. Het maatwerk was al gedaan door Picasa, dus dat was makkelijk. 


De zomer is helaas bijna voorbij en daarmee is dit ook de laatste pagina van mijn boekje. Ik hoop je over een tijdje het totale eindresultaat te laten zien, maar mijzelf kennende kan dat langer duren dan de bedoeling is, hihi.


Ik hoop je weer geïnspireerd te hebben.
Reacties vind ik super en ook altijd leuk om even bij jou op je blog te komen kijken.

Hartelijke groetjes,
Karin Joan




Gebruikte materialen


Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen