maandag 19 augustus 2013

Zelf glitterpapier maken

Geschreven door Karin Joan


Deze kaart heb ik enkele weken terug gemaakt voor een echtpaar dat mij na aan het hart is en 25 jaar getrouwd was. Zij zijn voor mij een inspirerend voorbeeld voor een gelukkig huwelijk en dat werkt kostbaar door in mijn eigen huwelijk. 


Gewoonlijk noem ik hen niet bij de voornaam, maar om de kaart heel persoonlijk te maken heb ik dat hier wel gedaan. 


Ik maakte het ontwerp in de Silhouette software en mijn Silhouette Cameo sneed de letters uit.
Voor de achtergrond en de voorgrond gebruikte ik hetzelfde papier: Bazzil Vanilla. Maar ik wilde er graag glitter aan toevoegen zonder dat het papier ook maar enigszins zou vervormen. Ik wilde daarom geen embossingpoeder of glitterlijm of verf of glimmermist gebruiken. Allemaal hele mooie produkten, maar ze zorgen toch allemaal een beetje voor vervorming van je papier. 


Daarom ben ik uitgeweken naar een minder conventionele methode. Ik bespoot het papier (met uitgesneden tekst) eerst met lijmspray. Daarna bestrooide ik het met heel fijn glitter (gebruik bv Silhouette Glitter) Dit drukte ik aan om een goede hechting met de lijm te verkrijgen. Maar om te voorkomen dat de glitter nog loslaat heb ik daaroverheen nog 2 a 3 lagen blanke hoogglans lak gespoten. Gewoon van de bouwmarkt :-) Wellicht zou een vernislaag uit een spuitbus hetzelfde effect geven. Tip: werk lekker buiten, beter voor je gezondheid :-)


Het resultaat was een perfect glitterpapiertje waar ik heel tevreden over was. Het maakte ook dat mijn achtergrondpapiertje perfect coƶrdineert met mijn glitterpapier, omdat ze van dezelfde bron komen. 
Het voorpaneeltje plakte ik met foampads op op de achtergrond.

 Probeer zelf eens glitterpapier te maken. Gebruik papier in welke kleur dan ook en misschien zelfs patroonpapier.

Heb ik je weer mogen inspireren? Laat je dan een berichtje achter? Altijd leuk om van je te horen.

Hartelijke groetjes,
KJ




 Cardstock: Bazzil Vanilla.

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

1 opmerking:

  1. Mooie kaart en een geweldig leuk idee.
    Gr Elly

    PS Ik heb een blogcandy

    BeantwoordenVerwijderen