donderdag 15 augustus 2013

Pink Paislee Hope Chest

Geschreven door Boukje

Het papier van Pink Paislee 'Hope Chest' is al zo mooi, één stuk uit het vel is gelijk de basis van je kaart!


Knip een mooi gedeelte uit je vel papier, iets kleiner dan je kaart. De linkerkant bewerkte ik met een template Mini Art is en Distress Ink. De randen bewerkte ik met Artiste metallic Classic Gold verf en daarmee maakte ik ook spetters op de kaart. Op de foto hieronder kun je de goudaccenten mooi zien.


Ook de cirkel gemaakt van nestabilities bewerkte ik met goudverf. Op deze ring rangschikte ik de bloemen en blaadjes. De donkerbruine bloem maakte ik van koffiefilter, wat ik bewerkt had met de 'koffietechniek' Deze lag nog in mijn la, maar ik heb voor jullie even opgezocht hoe het ook alweer moest. In 2009 maakte ik er een miniboekje mee, kijk maar hier.


De bovenste bloem zit aan een label vast wat eruit kan. Achter de opening plakte ik een stukje tissuetape. Ook aan het label kwam een stukje tissuetape, gebruikt als lint.


Op het kleine labeltje plakte ik een sterretje en stempelde ik een tekst van Tim Holtz. Op het grotere label plakte ik tissuewrap Melange van Tim Holtz en bewerkte dit met een beetje goudverf, net als het plastic kant...


Nog even de goudspetters...



Gebruikte materialen Creabest:
-Papier Pink Paislee Hope Chest:
*Treasures,
*Heirlooms,
-Template Mini Art Is,
-Prima Flowers Tasha Caramel,
-Artiste Acrylic Paint Metallic Classic Gold,
-Tim Holtz tissuetape,
-Tim Holtz tissuewrap Melange (momenteel niet voorradig, komt wel weer)
-Karen Foster Scrappersfloss Pine.

en verder:
-Bloemen koffiefiltertechniek Marianne Design COL1316,
-Blaadjes Magnolia stans,
-Tim Holtz Simple Sayings CMS155.

Leuk dat je kwam kijken, tot de volgende keer!


Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

2 opmerkingen:

  1. Hele mooie kaart! Verrassend het losse label. Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie compositie, Boukje. Leuke bloemen en de goudspetters werken heel goed. Ik vind het sterlabeltje super!

    BeantwoordenVerwijderen