maandag 12 augustus 2013

I ♥ Summer MiniBook - Sunshine

Geschreven door Karin Joan

Hoi allemaal!

Korte tijd terug kocht ik de I Heart Summer - Collection Kit. Vorige week liet ik je zien dat ik er al een kaartje met naamslingertje van gemaakt had. (klik hier om te bekijken). Nu ben ik bezig met deze mooie serie cardstock en stickers een minibook te maken over Jeremy's hoogtepunten van deze zomer. Ik heb op moment van schrijven 4 pagina's af. In de komende berichten wil ik je deze en hopelijk meer pagina's van mijn minibook laten zien. En hopelijk krijg ik m deze zomer ook echt af, maar we zullen zien, want afmaken is niet mijn sterkste punt ;-)



Ik wil je bij iedere pagina minstens 5 TIPS  meegeven, die je op jouw eigen scrapbooklayouts kunt toepassen. Bij deze de eerste pagina: Sunshine

TIP 1
Knip woorden uit met een royale rand.
We zijn veelal gewend om zinnen en woordjes in rechte lijnen uit te knippen. Zoals hier: sand in my toes. Maar voor een speelser effect knip je met de curven van de letters mee en laat je een royale rand over, zoals hier: a little Sunshine. 


Tip 2 
Werk in 1 hoofdkleur
Deze layout heeft al veel dynamiek: schuine lijnen, a-symmetrie, meerdere laagjes en een nonchalante achtergrond. Om in dat alles toch eenheid te creeeren, bind ik alles samen in het kleurgebruik. Hoewel de I heart Summer collectie veelkleurig is, kun je dit toch bereiken door patroonpapiertjes en stickers in 1 of 2 kleuren uit de collectie te kiezen. Gebruik de kleuren die je in je foto vind als uitgangspunt. Of kies een neutrale foto en gebruik welke kleur je dan ook wilt. Van deze foto heb ik de verzadiging zeer laag gezet en gekozen voor geel om de warme dag te benadrukken.


Tip 3
Laagjes achter je foto
Plaats nonchalant enkele laagjes papier achter je foto. Ze mogen schots en scheef, klein en groot zijn. Let wel op de kleurkeuze: deze kleuren komen terug in de foto en werken daarom heel goed. Bovendien doen ze de foto afsteken van de achtergrond omdat ze als een soort kleurscheiding werken tussen de foto en de achtergrond.




Tip 4

Gebruik een foto van een schaduw
Zomerser kan bijna niet. We maken meestal foto's van mensen en dieren. Maar maak eens een foto van een schaduw. (hopelijk komen er nog van die mooie zonnige dagen) Een stukje van degene die de schaduw veroorzaakt maakt het nog interessanter. Dit is trouwens mijn zoontje Jeremy (5jr)









Tip 5

Verstop een kaartje
In zo'n minibook is er al snel geen plekje meer over voor een flink stukje tekst. Schrijf deze daarom op een apart kaartje dat je achter de foto verstopt. Let met lijmen er dus op dat je daar ruimte voor overlaat. Het kaartje steekt een klein beetje uit met het woordje TREK erop. En dat wekt de nieuwsgierigheid.

Morgen de volgende pagina met weer minimaal 5 tips.

Heb ik je mogen inspireren?
Laat je dan een berichtje achter? 
Dan kom ik ook graag eens op jouw blog kijken als je die hebt. 

Hartelijke groetjes,
Karin Joan





2 opmerkingen: