woensdag 14 augustus 2013

I ♥ Summer MiniBook - Summer Bike Rides

Geschreven door Karin Joan


Hoi allemaal,

In de afgelopen berichten liet ik je al 2 van de pagina's van mijn minibook zien. Bekijk die hier. 
Vandaag de 3e over Jeremy's zomermijlpaal: hij kan fietsen zonder zijwieltjes! Wij zijn zo trots op hem, dat verdiende een layout. Het is er een geworden met veel kleur en weer 5 tips om zelf mee aan de slag te gaan. Alle papiertjes en stickers in dit mini album komen van de I heart Summer collectie






  Tip 1
Contrast tussen foto en achtergrond

Lijken je achtergrond en je foto teveel op elkaar in kleur? Gebruik dan een contrasterende kaart achter je foto. Voor de achtergrond heb ik bewust een grijsblauwe achtergrond gekozen. Dit past goed bij de foto. Maar als ik de foto daar direct op zou aanbrengen, zou de foto wegvallen in de achtergrond. De witte kaart (met leuke gekleurde stippen) werkt als een contrasterende mat die een duidelijke scheiding aanbrengt tussen foto en achtergrond. 


Tip 2
Kleur je eigen achtergrond

Met verf kun je al snel je eigen achtergrond maken. Je hoeft je niet eens te beperken tot het kleurenpallet dat de fabrikant je aanbiedt want je kunt naar hartelust mengen. Ik gebruik graag Aquarelverf: vol karakter, makkelijk aan te brengen en weinig rommel. Verf het nonchalant op het vlak en kleur slechts een deel van het papier om een unieke achtergrond te creeeren. Gebruik bij voorkeur Aquarelpapier om het golven van het papier zoveel mogelijk te voorkomen.



Tip 3
Wijs naar de belangrijkste

Pijlen en driehoeken werken heel goed om het onderwerp van de layout extra te benadrukken. Ik gebruikte hier de hoeken van de chevrons (zigzaglijnen) die ik onderaan de layout heb gebruikt. Na het bijsnijden bleven deze 2 driehoeken over. Ik plakte die op elkaar en deed ze naar Jeremy wijzen.

 Tip 4
Lijn teksten uit op schuine vormen

Schuine lijnen geven veel dynamiek, maar maken je layout ook al snel te druk en onsamenhangend. Ik heb mijn journalling daarom parallel aan de lijnen van de chevron en de driehoek-pijlen uitgelijnd. Zo vloeien ze in het hele ontwerp samen met de vormen die al prominent aanwezig zijn.





Tip 5
Doodle Kriebels

Dunne kriebels en lijnen  werken speels in een layout. Ik heb hier kriebeltjes in kronkeltjes getekend met de dunne punt van een distress Marker, een beetje geinspireerd door de manier waarop Jeremy fietst: nog erg wiebelig :-) En ik heb 'rechte' lijnen langs de zigzag en de randjes van de foto en de stippenkaart getekend. Handgetekende lijnen geven een ongedwongen gevoel aan je layout en maken het nog meer uniek en van je eigen hand. Door op meerdere plekken lijnen te tekenen, breng je ook extra eenheid in de layout.

En dat was het weer voor vandaag. Ik zou zeggen: ga zelf ook lekker even aan de slag met deze tips!  

Heb ik je mogen inspireren?
Laat je dan een berichtje achter? 
Dan kom ik ook graag eens op jouw blog kijken.

Hartelijke groetjes,
Karin Joan





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen