vrijdag 16 augustus 2013

I ♥ Summer MiniBook Splash!

Geschreven door Karin Joan


Hoi allemaal,

Vandaag de 4e en 5e pagina van mijn Summer MiniBook met de zomerbelevenissen van Jeremy (5 jr).
een dubbele pagina omdat dit veel te leuk was voor slechts 1 pagina :-)

De voorgaande pagina's kun je hier bekijken.

Deze keer geef ik je 8 TIPS! om zelf mee aan de slag te gaan. 

Tip 1
Verf je Chipboard letters

zo zagen de chipboardletters eruit
voor het verven
Ik had geen passende grote letters in mijn bezit, maar deze layout vroeg erom. Deze letters zijn eigenlijk van een oude collectie van Bella Blvd. Ze waren wit met bruine tekstprint. Ik verfde ze in een passende kleur met gewone hobbyverf. Maar je kunt ook acrylverf of paintdabbers of distresspaint gebruiken.
Trek met een witte of andere contrasterende kleur (gel-)pen lijnen in het midden van de chipboard letters voor een funky effect. En vergeet niet de imperfectie van je eigen handgetrokken lijnen te waarderen :-)


Tip 2
Laat de achtergrond doorlopen
Op deze twee pagina's liet ik de achtergrond doorlopen van de ene naar de andere pagina. Op die manier bind je twee pagina's optisch aan elkaar. Om meer interesse te creëren, vulde ik de ene pagina met een hele en de andere met ongeveer een derde van de achtergrond.


Tip 3 
Trek contourlijnen 
Gebruik een witte gelpen (of andere contrasterende dekkende kleur) om contourlijnen te trekken op labels en andere vormen. Door dit op meerdere plekken in je layout te doen, trek je het ontwerp ook meer in eenheid. Deze lijnen werken ook goed met de lijnen op de chipboard letters.


Tip 4
Maak een Spetterende achtergrond
Gebruik bij voorkeur aquarelpapier om dit effect te bereiken. Met een penseel neem je heel waterige (aquarel)verf op en spetter je die met krachtige beweging op je papier. Doe dit zo vaak als je wilt en in een kleurencombinatie van blauwen en groenen. Let wel goed op de ruimte om je papier heen. Ik dacht het zelf goed afgedekt te hebben, maar tot mijn verrassing zag ik de volgende dag dat mijn witte (!) muur onder de blauwe spetters zat :-/ En die stond toch een dikke meter bij mij vandaan! oeps... De waterstrepen verkrijg je door je papier rechtop te houden en er dikke waterdruppels overheen te laten stromen.


Tip 5 
Geef stickers een 3D hoogglanslaag. 
En dat doe je heel simpel met Glossy Accents van Ranger. Het is intussen een van mijn favoriete producten. Met de precisiepunt kun je heel makkelijk de lijm aanbrengen op het oppervlak van een sticker. Deze blijft als een soort 3D laagje vloeibaar glas op de sticker liggen. Gun het wat droogtijd om hard te worden.


Tip 6
Bevestig acetaat prints zwevend op je layout
Deze print op acetaat is onderdeel van de I heart Summer collectie. Aan de onderzijde heb ik het achter de letters geplakt met stipjes Glossy Accents. Dat is namelijk ook een hele sterke lijm die ook nog eens zo helder is dat je het niet ziet achter deze prints. Aan de bovenzijde gebruikte ik de vis en surfbordvormen op foampads om het acetaat omhoog te houden. Meer heeft het niet nodig.

Tip 7
Maak 'echte' waterdruppels en schuim op je layout
Dit moet je echt zelf eens proberen, want op de foto's kan ik het niet goed laten zien. Maar deze druppels zijn niet van echte te onderscheiden. Hoe ik ze heb gemaakt? Met... Glossy Accents! (Hihi, ik zei toch dat het een van mijn favoriete producten is.) Een echte druppel maak je door een druppel Glossy Accents op je blad te drukken en dan in een klein puntje zijwaarts van je ondergrond weg te trekken. Alsof je een schetslijn trekt. (tijd voor een nieuwe video :-)
Het 'schuim'  maakte ik door Clear Granular Gel  op het papier aan te brengen. Wanneer het droogt wekt het icm de druppels, de illusie van schuim.









Tip 8
Plaats embellishments in twee schuin tegenover elkaar staande hoeken
Hier plaatste ik rechtsboven tekstbaniertjes en linksonder enkele stickertjes

Tot zover voor vandaag.
Wanneer ik weer een pagina af heb, laat ik het weer zien. Ga intussen lekker aan de slag met deze tips.

Heb ik je mogen inspireren?
Laat je dan een berichtje achter? 
Dan kom ik ook graag eens op jouw blog kijken. 

Hartelijke groetjes,
Karin Joan




Gebruikte producten:

2 opmerkingen:

  1. Het ziet er weer prachtig uit, en die waterdruppels en schuim zijn supersss.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tips! Ik zal eens op zoek gaan naar een gelpen daar kun je leuke dingen mee doen!

    BeantwoordenVerwijderen