dinsdag 13 augustus 2013

I ♥ Summer MiniBook - Park

Geschreven door Karin Joan

Hoi allemaal,

Gisteren liet ik je de eerste pagina zien van mijn I ♥ Summer MiniBook (klik hier om te bekijken)

Vandaag de 2e pagina en weer  5 tips! 
De foto nam ik in het park bij ons in de buurt. Het was een stralende zomerse dag.  Jeremy doet op zo'n dag al snel zijn slippers uit en loopt graag met blote voeten door het gras. 

Tip 1
Gebruik 1 kleurfamilie
Gisteren gebruikte ik 1 hoofdkleur, vandaag een kleurfamilie. Ik koos hier voor groenen en blauwen. Het vele gras en de blauwe lucht icm de blauwe kleding waren hier de aanleiding toe. Ik gebruikte stickers en patroonpapier in die kleurcombinatie. Ook mijn aquarel op de achtergrond blijft in die kleuren. 

Tip 2
Schilder gras
Ook als je niet kunt schilderen, kun je gras schilderen. Gebruik een penseel met een punt. Beweeg het penseel in streekjes omhoog op je papier. Daarbij begin je ieder streekje onderaan je papier. En voilà! Gras! :-) Ik gebruikte aquarelverf.




Tip 3
Verticale Teksten
Plaats je titel en journalling verticaal langs de zijde van je foto. De gangbare richting is van boven naar beneden, maar eigenwijs van beneden naar boven mag ook! Ik gebruikte hier het woord park en 3 zinnetjes die allemaal eindigen op park. Een leuke manier om met je journalling te spelen.



Tip 4
Tekstbaniertjes 
Hang tekstbaniertjes boven aan je foto's. Een aantal van verschillend formaat parallel naast elkaar werkt speels. De stickers van de collectie hebben leuke kleine zinnetjes die je hier goed voor kunt gebruiken.

 Tip 5
Kleur een hoekje
Met Aquarelverf kleurde ik een hoekje. Dit deed ik heel nonchalant. De waterverf heeft zelf zoveel karakter dat het vanzelf mooi wordt. Maak een soort bocht in de hoek en werk naar de einden toe in een punt, dat geeft een natuurlijk verloop. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat dit effect nog het beste zou hebben gewerkt in een layout met water :-)







Extra tip!
Afgeronde hoeken
We zien ze nu meer dan ooit vooral als Project Life kaartjes: de afgeronde hoekjes. Eigenlijk zijn ze heel praktisch om de kaartjes en foto's in je project life mapjes te kunnen schuiven. Maar ze geven ook een leuk afgewerkt effect en ze verzachten je foto. Hier gebruikte ik ze in contrast met alle scherpe hoeken van de rest van de layout. Wil je een homogeen effect? Rond dan alle hoekjes op je layout af en gebruik lettertypes met afgeronde einden.

Zo! dat was het weer voor vandaag,
Houd de blog in de gaten voor mijn volgende layout. Dat wordt er een met veel kleur.

Heb ik je mogen inspireren?
Laat je dan een berichtje achter? 
Dan kom ik ook graag eens op jouw blog kijken.

Hartelijke groetjes,
Karin Joan


Gebruikte materialen:

1 opmerking:

  1. Mooi die achtergrond zo! Brengt mij weer op ideeën voor mijn fotoboek.... Dus bedankt! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen