vrijdag 5 juli 2013

Silhouette Vrijdag - Heat Transfer in lagen

Geschreven door Berthine

Vandaag ben ik aan de slag gegaan met het Silhouette Heat Transfer op een t-shirt. Ik heb een design gemaakt waarbij ik verschillende lagen over elkaar aanbreng.

Heat Transfer is een materiaal waarmee je zelf strijkapplicaties kan maken. Je snijdt het uit (in spiegelbeeld!) en strijkt het vervolgens vast op de stof. In de video zie je hoe ik het design ontworpen heb, het materiaal gesneden heb en hoe ik het shirt vervolgens gemaakt heb.








Wil je meer weten over Heat Transfer? Download dan hier de hand-out over dit materiaal: http://www.creabest.nl/images/stories/silhouette/event2013/heattransfer.PDF
Of bekijk hier een andere video: http://www.youtube.com/watch?v=QqW8qRhfkZU&feature=share&list=PLokeQODhGBWdf3fPmeVPNVDgRN97J72Co

Gebruikte materialen van Creabest:
Heat_transfer_4bc85010be5bd.jpg
Silhouette Heat Transfer  

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

2 opmerkingen:

  1. Berthine, dit is helemaal geweldig!!
    Ik ben weer volop geinspireerd!
    Ehm... vraagje: verkopen jullie ook meer crafting tijd op een dag...? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was mijn shirts nooit vantevoren maar verwarm ze eerst goed met de pers of het strijkijzer. Zou ze anders niet meer kunnen verkopen omdat ze dan al tweedehands lijken.

    BeantwoordenVerwijderen