woensdag 17 juli 2013

Aquarelleren met Distress Inkt

Geschreven door Karin Joan


Hoi allemaal,

Ik vertelde je al eerder dat ik aan het experimenteren ben met aquarel effecten. Nu was ik op een oud stukje aquarelpapier wat aan het kriebelen. Ik gebruikte daarvoor Distress Inkt. Deze reageert perfect met water, of je het nu van een stempelkussen gebruikt (op een stuk plastic en dan oppakken met je natte penseel) of van een inktdropper (de Distress Ink refills) Toen dacht ik: zou het lukken om een gezicht op te zetten. Dus begon ik op datzelfde papier met mijn penseel wat vlakken te schilderen. 

haarkleur: Dusty Concord
Ik was geinspireerd geraakt door een video die ik pas gezien had, van Agnes Cecile. De video kun je hier bekijken http://www.youtube.com/watch/?v=3vB4OZJLNtc Wat ik gemaakt heb is niet bijzonder, vergeleken met haar werk! Maar toch was ik zelf wel een beetje verbaasd van wat er uit mijn handen is gekomen.
 I like, I like!! 


Ik heb eerst mijn aquarel in kleur opgezet en deze laten drogen. Vervolgens heb ik met een fineliner (Copic multiliner) de zwarte lijnen aangebracht. Ook de ogen heb ik op die manier gedetailleerd getekend. 




En als laatste ben ik met een witte inktpen (je kunt de White opaque van Inkssentials gebruiken) over het geheel gegaan om accenten aan te brengen. Vooral de ogen krijgen hierdoor meer leven. 


Ik heb altijd al van aquarellen gehouden, maar kreeg gewoon niets moois uit mijn handen. Deze keer ben ik wel tevreden. (hoewel haar ogen echt een stuk groter mochten :-)


Wat mij betreft wil ik meer experimenteren met Aquarelleren. Ik ben weer verliefd :-)

Heb ik je mogen inspireren? Dan vind ik het super als je een reactie achter laat. 
Aquarelleer jij zelf? Dan vind ik het leuk om bij jou te kijken, want ik heb nog genoeg te leren. Laat dan aub een linkje achter.

Meer aquarelinspiratie vind je op mijn Pinterest Board: Watercolor


Leuk dat je weer langs bent geweest.
Geniet van deze week en graag weer tot een volgend project!

liefs
KJ
meer van mij:


3 opmerkingen:

  1. Jeetje Karin, wat is deze mooi! Daar ben je goed in, die ogen werkelijk prachtig! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh, bloos...:-)
      Dankjewel, dat is echt aardig van je.

      Verwijderen
  2. Schitterend gemaakt. Ik vind ook dat je heel erg goed geslaagd bent in het tekenen van de ogen. Bijzonder mooi geheel geworden!

    BeantwoordenVerwijderen