vrijdag 28 juni 2013

Silhouette Vrijdag: Sketchpennen

Geschreven door Berthine

Vandaag ben ik aan de slag gegaan met de sketchpennen (de glitterpennen om precies te zijn) om een leuke zomerse kaart te maken (in de hoop dat het straks als het vakantie is toch wat beter weer gaat worden). Ik heb de achtergrond van de kaart ermee gemaakt en de tekst op de kaart ermee geschreven.



Bij het tekenen met de Silhouette teken je met de Sketchpennen alle snijlijnen. Je kunt dus elk snijbestand ook als tekenbestand gebruiken, wat natuurlijk erg veel mogelijkheden geeft.
Omdat de machine de snijlijnen tekent, krijg je dus dubbele lijnen bij tekst. Ik vind dit erg mooi bij wat speelsere lettertypes zoals ik hier gebruikt heb.


Ik heb glitterpennen gebruikt, die geven een bijzonder effect als je de pennen in het licht beweegt. Er zijn ook metallic pennen en 'normale' pennen. Daarnaast is er ook een penhouder verkrijgbaar waarmee je pennen van andere merken kan gebruiken in de machine. De dunne, gele Stabilo pennen worden hier veel voor gebruikt.

In de video leg ik uit hoe je werkt met de sketchpennen en zie je hoe ik deze kaart heb gemaakt. Als je meer wilt weten over het werken met de pennen, kun je hier een handout downloaden: http://www.creabest.nl/images/stories/silhouette/event2013/pennen.pdf



Gebruikte materialen van Creabest:
Starmist_4de8d97b24f94.jpg   Poppy - Blooms & Damask/Yellow Pinstripe   Poppy - Celebrate Spring/Orange Chevron

Poppy - Garden Stripe/Flower Power   Silhouette_Sketc_4dc6c0f65f437.gif

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen