donderdag 6 juni 2013

Regenbogen

Geschreven door Linda de Bruin

In mijn art jounal zit een soort regenboog van verschillende kleuren.
 

 

Toen ik startte met deze pagina's wist ik alleen dat ik iets met lucht wilde maken. Tja en dan? Eerst gesso en helder blauwe verf er (niet helemaal dekkend) er overheen.

In mijn lade kwam ik een potje Golden Fiber Paste tegen. Dat is een art medium dat als het droog is lijkt op een soort fijne papierpulp en dus goed inkt en water opneemt.

 
De Fiber Paste is met een paletmes met een vrije hand op gebracht. Na een nachtje drogen dacht ik: KLEUR!
 
 
 

De verschillende inktpads zijn diagonaal over de pagina's gehaald en met een natte kwast uitgewerkt.

De wolken zijn met de woorden "regenbogen" en "regen" door de silhouette uitgesneden uit wit cardstock, daarna op mijn siliconenmat tweemaal gekleurd met blauwe distress inkt en een waterspritzer. Tweemaal kleuren doe je door het een keer in de waterige inktdruppels op een siliconen mat de duwen, te drogen met de heattool en het voor een tweede keer op de inktdruppels te duwen.
Mocht je het willen zien. Tim Holtz laat het in deze video zien. Het is de tweede techniek.

Groetjes, Linda

Gebruikte materialen van Creabest:
- Golden fiber paste
- Americana verf Ocean Blue
- Distress ink: Mustard Seed, Spiced Marmalade, Barn Door, Mewed Lawn & Seedless preserves. En voor de wolken: Weathered Wood & Faded Jeans

- Artiste Acryl verf: Paint Linen
- Distress Markers: Walnut stain & Stormy Sky


Gebruikt silhouettebestand:
- 5 clouds

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke pagina, lekker vrolijk en ik vind de wolkjes erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de negatieve letters met de kleur erachter echt goed werken, inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen