vrijdag 24 mei 2013

Silhouette Vrijdag: Snij-instellingen

Geschreven door Berthine

De meeste vragen die wij krijgen, gaan over het kiezen van de juiste snij-instellingen, vooral wanneer het resultaat niet zo is als je zou willen. In deze video leg ik je uit wat de instellingen in het snij-instellingenscherm precies inhouden en hoe je deze aan kan passen als het snijresultaat niet is als gewenst. Ik ga in op gerafelde of teruggeslagen hoekjes en het verhogen van de druk bij hardere snijmaterialen ( bijvoorbeeld bij dikker karton en materialen als plastic sheets). Natuurlijk leg ik je ook uit hoe je bepaalt of de stand van het verstelbare mesje goed staat.
Als laatste laat ik je zien hoe je stofjes uit het mesje verwijdert. Controleer je mesje regelmatig op stofjes en zorg dat deze schoon blijft, dan doe je zo lang mogelijk met je mesje en krijg je de beste snijresultaten.




Volgende week ga ik in op de werking van de gum en leg ik je uit hoe je delen van bestanden aan kan passen. Mocht je zelf een onderwerp hebben waar je graag eens een video van zou zien, dan horen we het graag!


Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

3 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor deze duidelijke uitleg Berthine.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent een kanjer, Berthine. Bedankt hier voor

    Groetjes

    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Berthine dank je wel voor de duidelijke uitleg, zo heb ik weer wat geleerd!

    groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen