woensdag 1 mei 2013

Een shadow box helemaal van papier

Geschreven door Linda de Bruin

Een shadow box van papier vind ik echt een uitvinding. Sommige boxen zijn te groot of te klein, te veel vakjes, etc.
Met de silhouette kan ik mijn eigen maat kiezen en snijden. Mijn oudste dochter heeft tijdens het maken wel constant over mijn schouder meegekeken, want alles moest wel met haar goedkeuring gebeuren. De shadow box komt namelijk in haar kamer, dus..... ;-)




Silhouette heeft bestanden voor A4 en voor 30*30 cm. Deze shadow box is ook geschikt voor A4.

Het in elkaar zetten is eenvoudiger dan dat het in eerste instantie lijkt. Lori Whitlock heeft verschillende video's gemaakt, dit is een link naar een van haar filmpjes. Het wordt zo direct duidelijk waar al die verschillende stukjes papier voor zijn.
In haar film gebruikt ze lijm. Zelf vond ik het prettig om met dubbelzijdig tape alles vast te lijmen, omdat je dan niet steeds hoeft te wachten tot het droog is.

Voordat ik de achterkant van de shadow box vast lijmde heb ik eerst het designpapier achter de rechthoeken geplakt. Als de achterkant al vast zit, is dit een heel gepuzzel en gefriemel, met meer kans op kreukels.

Dit zal zeker niet mijn laatste shadow box worden.

Groetjes, Linda

Gebruikte materialen van Creabest:
- Cardstock; Vanilla, Artic, Maraschino, Desert sun, Windy en Start mist
- Design papier; Glitz design - Yours Truly

Gebruikte bestanden van Silhouette:
- 3D 8x10 shadow box deel 1,2 en 3
- Rhinestone anchor
- Sailboat
- Scalloped frame

Ga naar de website van Creabest

3 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend gaaf!
    Ik heb de snij patroon ook gezien.
    Dit is super leuk voor moeder/omadag.
    Je hebt me op een super idee gebracht.
    Groetjes Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super leuk, staat ook nog op m'n to-do lijst

    BeantwoordenVerwijderen