donderdag 23 mei 2013

Big Dreams Mini Journaling Boekje - Give Away!

Geschreven door Karin Joan


Wie mij volgt op Facebook, had al een kleine sneak peak gezien van mijn journalling boekje: Big Dreams.
Een leuk boekje (15x15 cm) om te vullen met dromen en wensen die nog moeten uitkomen of die al uitgekomen zijn. 

Een label in een 'zakje'. Leuk voor een foto of tekst.
Plannen voor de toekomst, of fotootjes en verhalen van een reeds uitgekomen droom (voor mij zou dat bijvoorbeeld mijn  ♥ Jeremy zijn - 5 jr ).
Als jij al enig idee hebt wat jij met dit boekje zou doen, dan heb ik goed nieuws:


Het 'zakje' naaide ik met de naaimachine op een transparant vel voor een verrassend effect.
Ik heb tijdens het maken zelfs een video voor je opgenomen. Maar de publicatie daarvan laat nog even op zich wachten (naar verwachting in de week van 3 juni). Ik ben de komende weken namelijk druk met de aanstaande bruiloft van mijn zusje (leuk!). Maar ik wilde je niet laten wachten op de onthulling van het boekje, dus bij deze. 

Een transparant cd-envelopje waar ik zelf het klepje voor maakte helemaal in stijl van het boekje. In het envelopje heb ik alle overgebleven etiketjes en tabjes geplaatst. Die kunnen nog overal in het boekje worden gebruikt voor degene die dit wint. 

Ik heb mij laten inspireren door de collectie van Prima: Wishes and Dreams
Ik gebruikte voor dit boekje de volgende scrapbookvellen: Wishes & Dreams - Sweet Dreams,  Wishes & Dreams - 11:11 en Wishes & Dreams - Things To en Wishes & Dreams Washi Tape Words
En ik heb nog washi tape over, deze geef ik met het boekje mee!
Leuk om foto's mee vast te plakken. 

De labels, tabjes en kaartjes komen van een scrapbookvel. Alles is met veel liefde handgeknipt :-)
Alle pagina's van het boekje heb ik ontworpen in mijn Silhouette software. Wanneer ik de video online plaats, zal ik ook de snijbestanden weer weggeven. Dus houd de blog in de gaten.

Ik heb voor het eerst zo'n boekje gemaakt en dat was best een uitdaging. Maar het was wel heel leuk om te doen. 

Het boekje zit vol met verstopplekjes voor kaartjes en foto's
De grootste uitdaging was het vinden van de juiste binding. Er is natuurlijk van alles op de markt, maar dat had ik niet in huis :-) Nee, het moest simpel met wat ik in de kast had. Na wat experimenteren, kwam ik op een systeem waar ik eigenlijk best trots op ben.
Zou je willen zien hoe ik het heb gemaakt? Laat dan even een reactie achter

De binding is decoratief en handig. Aan de buitenzijde zien het eruit als strikjes.

De bindingen zijn aan de binnenzijde vormvaste ringen. Handig met het keren van de pagina's. Wil je zien hoe ik het heb gemaakt? Laat dan even een reactie achter.
Als je enthousiast bent over het boekje en je zou het graag willen hebben.
Niet geschoten, altijd mis!
 :-)

De ontwerpen van Dreams and Wishes hebben mooie vintage kleuren en een combinatie van grafische en bloempatronen. 

Het boekje heeft nog veel meer bladzijden.
klik om de andere bladzijden ook te bekijken
Wat leuk dat je weer hebt gekeken en gelezen tot het eind :-)
Houd je dromen vast en geniet van mooie dingen.
Tot een volgend project!

Hartelijke groetjes,

Gebruikte materialen van Creabest:
Vintage Bliss - 2"X12" & 4"X12" Title Strips
Vanilla
White
Silhouette
Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

3 opmerkingen:

  1. Je hebt er een mooi boek van gemaakt, leuke lange post!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ingenieus boekje! Mooi papier en ook zo goed bruikbaar. Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk zeg!! Al die hoekje, tranparante vellen en al die genaaide randjes, super! Ik ben wel heel benieuwd waarmee je het woord 'dreams' op de voorkant hebt gemaakt, dat kan ik nog niet ontdekken.
    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen