woensdag 15 mei 2013

Art mediums - 7 op een rij

Geschreven door Karin Joan

Gisteren liet ik je mijn eerste projectje met art-mediums zien. Klik hier om te bekijken
Vandaag laat ik je 7 mediums op een rij zien. Ik zit nog in de orientatiefase, maar misschien vraag jij je ook af wat je hier nu mee kunt. Dan neem ik jou in de komende weken graag mee op mijn ontdekkingstocht in de wereld van artmediums. (klinkt avontuurlijk, he? hihi)






Ik bracht ieder medium aan met een spateltje (Painting Knives) op cardstock met 2 strookjes washitape en op linnen. Met een beetje waterige distressink kleurde ik het op het cardstock blauw aan de bovenkant om te zien in hoeverre het de kleur vast houdt.  Bij ieder staaltje schreef ik een nummer. Deze komen overeen met de nummers in de onderstaande tekst. Met dank aan Berthine voor de info.



Textuurpasta voor o.a. Mixed Media. Course Molding Paste is een halfdoorzichtige pasta, geschikt om textuur mee aan te brengen. Deze pasta is een ideale grondlaag om op te tekenen of voor colorwash technieken. Kan gemengd worden met de Golden Fluid Acrylics, maar is ook overschilderbaar.


Deze textuurpasta droogt tot een halfdoorzichtige textuurlaag met een satijnglans. Kan gemengd worden met de Golden Fluid Acrylics.
 
De Fine Pumice gel heeft bijna dezelfde kleur als mijn linnen. Een beetje sepia-achtig.
Het geeft een vintage kleureffect aan lichte ondergronden. 

Fine Pumice Gel geeft een fijne structuur, die bijzonder goed geschikt is als ondergrond voor tekenmaterialen. Het is licht dekkend en een beetje grijzig. Matte afwerking.

De clear tar gel is bijna onzichtbaar op linnen. Het lijkt een dun plastic laagje

Clear Tar Gel is een wat dikkere doorzichtige gel die fijne lijnen geeft wanneer je deze van een paletmes af laat druipen. Kan gemengd worden met Golden Fluid Acrylics om een transparante, gekleurde gel te maken. Gloss afwerking.
 
De clear tar gel, werkt heel goed als resist. Het is geheel transparant, het washi tape is heel goed te zien. Er ligt een glanslaag overheen als een plasje water. 

Fiber Paste is een flexibele textuurpasta met vezels erin. De Fiber Paste kan gebruikt worden om textuur aan te brengen op chipboard, canvas en meer. Door de vezelige structuur lijkt het op papierpulp. Matte, witte afwerking zodra het droog is.


Clear Granular Gel is een doorzichtig textuurmedium, dat gebruikt kan worden om textuur aan te brengen, terwijl het wel doorzichtig blijft. Kan gemengd worden met de Golden Fluid Acrylics.

De clear Granular is net crushed ice, een beetje sprookjesachtig. Best wel plastic, neemt dus ook geen gewoon pigment op, net als de clear tar. Alcohol inks zullen vast  wel goed werken. 

Een matte, dikke, wit dekkende medium. Droogt op de meeste oppervlakken, permanent na droging. Mixbaar met acrylverven. Eventueel is dit medium ook over te verven na droging. Kan na droging ook opgeschuurd worden. Dit medium zal crackelen op een flexibel oppervlak.

een dik en dun laagje modelling paste op linnen: het dunne laagje kon ik makkelijk doen barsten (crackelen) door aan het linnen te trekken.

En dat was mijn eerste kennismaking met ArtMediums. Ik hoor graag van je of je dit nuttig vond. 

Ben jij iemand die al langer werkt met ArtMediums? 
Dan krijg ik heeeel graag tips en advies van jou. 
Reacties zijn van harte welkom!

Hartelijke groetjes,
en tot een volgend project!

Karin Joan


Gebruikte materialen:

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

1 opmerking:

  1. Leuk hè, al die verschillende mediums. Ik moet zelf ook nog beginnen met het ontdekken van de verschillende producten, misschien ga ik dat deze week maar eens doen. Leuk hoe je de verschillen zo laat zien! Ben benieuwd wat je er nog allemaal mee gaan maken!

    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen