donderdag 11 april 2013

Hangende Rozetjes, alle foto's

Geschreven door Karin Joan


Afgelopen weekend maakte ik een verjaardagskaartje voor een lieve vriendin. Hoewel het eigenlijk een heel bewerkelijk kaartje is, maakte ik het vrij vlot. Dat komt omdat ik altijd wel bezig ben om van alles uit te proberen: nieuwe technieken, nieuwe materialen etc. Maar het probleem daarmee was altijd dat ik dan allerlei eigengemaakte embellishments had, maar niet meteen een projectidee om ze op toe te passen.


 Een tijd terug heb ik een heleboel mandjes gekocht en al die embellishments op kleur geordend. Iedere keer als ik weer een uitprobeerseltje heb, gooi ik het in het juiste mandje. En bij het uitwerken van een projectje, put ik uit die mandjes. Zo lukt het mij om op een snelle manier een uniek handgemaakt kaartje te produceren.


Zo had ik nog van deze mooie rozetjes. Die maakte ik met de Silhouette. Het sjabloon kocht ik in de online shop vd Silhouette: 3D Rosette Flower Scalloped. Ik gebruikte papier van de paperpad van de Hello Friend collectie van Glitz


De rozetjes kun je als bloemen gebruiken, maar ik vond het leuk om ze te laten hangen. (er hangt ook een grote boven mijn eettafel en dat vind ik zo mooi, klik hier om te bekijken)


Ik gebruikte 3 washi-tapes en plakte die aan de achterzijde ook vast. Zo voorkom je dat de randjes losraken, gezien washi tape niet sterk is. Ook de koordjes waar ik de rozetten aan liet hangen bevestigde ik aan de achterzijde. 


Ik rondde de hoekjes af en plakte het geheel op een dubbele kaart.
Een simpel stempeltje met Gefeliciteerd en ik had een verjaardagskaartje. Maar het had ook een Beterschapskaartje of Zomaar kaartje kunnen zijn. 


Met een Copics fineliner tekende ik een onderbroken streepje aan de randjes van de kaart en het blauwe achtergrondpapiertje. Dat is er een die ik maakte met de aquarel techniek die ik je in de video van het Knoopjes en Baniertjes kaartje heb laten zien. Klik hier om te bekijken




In het midden van de rozetten plaatste ik een uitgeponsd bloemetje en een plakpareltje. En klaar was mijn kaartje. Heb ik je mogen inspireren? Dan vind ik het heel leuk om van je te horen.
Tot het volgende project!

Hartelijke groetjes,
KJ

Gebruikte materialen:









5 opmerkingen:

  1. Mooi en appart deze kaart. Lijkt bijna of ze in een warm briesje willen bewegen... Wat een goede manier! Ik maak vaak meerdere stansjes en laat die dan in een doos op m´n tafel staan; dat is heel aanlokkelijk om dan weer te gebruiken! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is een erg leuk idee. Ik heb de mallen van Tim Holtz om rozetten te maken. Lijken hier erg veel op. Ga je ideetje onthouden en als ik het gebruikt heb, zie je het vanzelf op mijn blog verschijnen.
    groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Gerrina,
    goed idee van die doos. Zo laat ik mijn doos met pasgekochte Creabest spullen ook een tijdje liggen op mijn werktafel. Dat helpt om inspiratie te krijgen.

    Hoi Monique,
    leuk om je te kunnen inspireren. Ben benieuwd!

    groetjes,
    KJ

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk kaartje zeg, prachtige kleuren!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog bedankt voor je lieve reactie Inge! Ik zie weer uit naar jouw volgende ontwerp.

      Verwijderen