vrijdag 5 april 2013

Een boom in mijn art journal

Geschreven door Linda de Bruin

Zelf vind ik het heerlijk; Je art journal pakken, opslaan, wat spullen pakken en zien wat het gaat worden. Na de start met bijvoorbeeld gesso, glimmermist, inkt en/of verf krijg je door die kleuren vanzelf een idee hoe je verder kan.



Ik ben , na de gesso, gestart met het stempel van een houtnerf met bruine Stazon over beide pagina's te0 stempelen. Mijn journal toen rechtop gezet en aan de bovenrand verschillende mists gesprayd, die gingen natuurlijk direct uitlopen.
Toen aan de lucht laten drogen en zoutkorrels. Dit geeft een gespikkeld effect, zonder veel moeite. Kijk daar houd ik nu van.
Ondertussen uit een masker met de silhouette DS een boom gesneden. Op stand 33, dubbel snijden met snelheid 1. Met modeling paste een boom geplant.


Zowel de boom als de achtergrond met panpastels gekleurd in verschillende tinten.


De krans van "blaadjes" zijn stippen, die heb ik gemaakt met de achterkant van een kwastje. Het voordeel van de Golden verf is dat het mooi blijft glimmen.


Twee van de kleine label heb ik geembost en de andere twee gestempeld met versamark inkt en gekleurd met panpastels én daar overheen gestempeld. Daarvoor de labeltjes boven elkaar gelegd met een ruimte er tussen en in één keer gestempeld, waardoor de stempel doorloopt.


Het rode hartje (uit een boek geknipt) met stickels geeft net dat extra kleureffect.



Groetjes, Linda

Gebruikte materialen van Creabest:
- Glimmermist: Key lime pie en English Ivy
- Dylusions spray: melted chocolate
- Stans Tim Holtz Tiny Tabs & Tags
- Stempels: Tim Holtz - Wallpaper en wood, Hero arts-Wildflowers
- Stazon brown
- Gesso
- Modeling paste
- Versamark inkt
- Golden verf: Phthalo green
- Panpastel: Black, Raw umber shade, raw umber, red iron oxide ex. dark
- Fixatief
- Distress ink: bundeld sage, mowed lawn, barn door, peeled paint, walnut stain en forest moss
- Masker: Dina's mini paint lids
- Stickles

 Ga naar de webwinkel van Creabest

1 opmerking:

  1. Supergaaf! de labeltjes vind ik ook mooi in de compositie werken. Leuk om procesfoto's te zien!

    BeantwoordenVerwijderen