zondag 10 februari 2013

Art journal: smile, happy, laughter

Geschreven door Linda de Bruin

Met carnaval als inspiratie...



Ik ben gestart om de letters op de bladzijdes te plakken en daarna alles te gesso-en. Toen dit droog was als in de kleur yellow ochre (golden) geverfd. Direct met de mini-mister water gesprayd en met keukenpapier wat verf afgedept. Hierdoor krijg je vooral rond de letters een mooie schaduwwerking.

Met stazon black gestempeld (watervast). Voor de kleur verschillende druppels golden verf op de bladzijdes laten vallen; teal, pyrrole red, phthalo green en quinacridone magenta (ik ben blij dat ik ze mag typen en niet hoef uit te spreken ;-) ).



Na het druppelen heb ik water gesprayd op elke druppel en dit uit laten vloeien. Laat de water-verf-vlekken goed drogen aan de lucht.




De letters gekleurd met panpastels; Magenta, Orange en Raw Umber. De raw umber daarna gebruikt met een masker en de randen van de pagina's gekleurd. Toen ik met alle panpastels klaar was heb ik het gefixeerd.

Om de stempels nog een beetje naar voren te laten komen, heb ik met titanium white de rondjes getrokken met een dun kwastje.



Groetjes, Linda

Gebruikte materialen van Creabest: - Donna Downey art journal - Gesso - golden verf: yellow ochre, titanium white, teal, pyrrole red, phthalo green en quinacridone magenta - panpastels: raw umber, orange en magenta - Spectrafix fixeermiddel - Dylusions masker - Dylusions cling stamp - Stazon black   Ga naar de website van Creabest

1 opmerking: