donderdag 27 september 2012

Jutte canvas met bloemen

Geschreven door Linda de Bruin

Toen ik dit canvas zag wilt ik gelijk al wat ik wilde gaan doen. Iets met gesso, inkt spray / glimmermist en bloemen. Mijn dochter had een doorslaggevende stem in de kleur bloemen, omdat de canvas in haar kamer komt te staan; ROOD. Geen roze, geen oranje, maar rood.

Photobucket

De jutte canvas heb ik het midden gesmeerd met gesso, laten drogen en bespoten met glimmermist en ink spray van dylusions. De randen heb ik daarna licht met gesso en een kwastje bewerkt.

De chipboard bloemen zijn uitgestanst, geverfd met gesso en daarna ook met glimmermist en/of ink spray gekleurd. Toen de bloemen helemaal droog waren heb ik de randen bewerkt met rode panpastel en op de canvas geplakt.

Photobucket

De luiken van Shabby chic zijn bruin geverfd, bewerkt met color mist van Mister Huey om donkere schaduwplekken te krijgen en als laatste met mijn vinger licht met gesso besmeerd.

Voor de bloemen heb ik een greep gedaan in mijn bloemenvoorraad en alles rood gesprayd, ook de roze bloemen. Hierdoor zijn niet alle bloemen dezelfde tint rood. Voor een vintage uiterlijk zijn ook de bloemen licht bewerkt met gesso en distress stickles.

Ik ben benieuwd naar je reactie.

Groetjes, Linda


Gebruikte materialen van Creabest:
- Stretched Burlap Canvas 8*8
- Glimmermist English Ivy en Atlantic
- Dylusions ink spray Fresh Lime en Postbox red
- Mister Huey's Colormist Warm Calico
- Gesso
- Americana verf Dark Chocolate
- Tim Holtz stans tattered florals
- Chipboard
- Panpastel permenent red
- Bloemen: cameo roses azalea, fairy tale roses coral, innoscence flowers 540180 & 540159 & 545963, Kennedy flowers rosette, Millicent vine doodle deux
- Distress stickles frayed burlap
- Shabby chic resin windows

- Ga naar de website van Creabest Ga naar de webwinkel van Creabest

5 opmerkingen:

  1. daar is maar een woord voor nodig :: PRACHTIG!!!!!!!!!!!!!!!!!

    groetjes Ria S.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Linda, ik vind hem heel gaaf geworden! Die rode bloemen zijn echt geweldig op die blauw/grijze achtergrond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen