woensdag 12 september 2012

Flip flop kaart

Geschreven door corinne

Mijn voorraad kaartjes begon behoorlijk te slinken dus het was tijd om deze aan te vullen. Ik heb er nog geen text op gestempeld zodat hij nog voor elke gelegenheid gebruikt kan worden

Het is een flip flop kaartje. Als je de kaart openvouwd dan komt er dit

 
 
 
Ik heb in studio een rechthoek getekend van 11x28 centimeter. Ik heb in het vierkant op 7-9,5-14 cm een rillijn (stippeltjeslijn) geplaatst. Dit is de basis voor iedere kaart ongeacht welke vorm je vervolgens kiest.
 
Daarna heb ik een cirkel getekend van 7 centimeter en een van 5,5 centimeter. Deze zijn met behulp van de centreer functie midden in de de eerste rillijn geplaatst. Met behulp van de mesfunctie (uit de designer editie) delen weggesneden zodat er geen snijlijnen door de cirkel heen komen. Uiteindelijk komt het er dan in studio zo uit te zien:
 
 
 
Ik heb gekozen voor een cirkel maar je kunt natuurlijk elk gewenste vorm kiezen. Denk daarbij ook bijvoorbeeld aan een hart of een vierkant maar ook een scallop vorm. Mogelijkheden genoeg.
 
Ik heb de uiltjes op maat gemaakt. Let wel op dat je eventueel een afbeeldingen moet spiegelen anders passen ze niet mooi op elkaar (de 2 rode uiltjes).
 

 
Gebruikte materialen van Creabest:
 
Gebruikte designs silhouette online store:
_ uil
_ tak
 

1 opmerking:

  1. Wat heb je dat leuk gedaan, mooi kaartje!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen