dinsdag 28 augustus 2012

Kinderkamersetje

Geschreven door Gerda Heijne-Hartsuiker

Eindelijk heb ik mijn energie terug en deze energie heb ik gebruikt om voor de babykamer een setje te maken. Omdat we niet weten wat het gaat worden houden we de kamer neutraal en ook de accessoires blijven neutraal.







Voor het dekentje, het kussentje en de kasthanger heb ik gebruik gemaakt van (flocked) heat transfer en fabric interfacing. Bij het dekentje heb ik, nadat deze klaar was, heb ik de tekst 'Sweet dreams' gesneden met de Silhouette en deze vervolgens op de juiste plek er op gestreken. Bij de kasthanger heb ik de tekst op de stof gestreken voordat het hartje gevuld werd.

Bij het kussentje heb ik de fabric interfacing (sewable) achter de stof gestreken. Vervolgens heb ik met de Silhouette het hart gesneden (let op dat je de beschermlaag verwijderd en de stof met de plakkant op de dikke mat legt). Vervolgens heb ik de beschermlaag weer achter de folie gedaan. Dit is wel belangrijk als je ook een tekst er op wil strijken. De interfacing gaat plakken als het warm wordt. Nadat ik de tekst op het hart heb gestreken heb ik het hart langs de kanten vast gestreken op een stuk stof. Zoals je op de foto kan zien heb ik één deel los gelaten. Na het strijken heb ik het hart op de naaimachine vast genaaid. Vervolgens heb ik het hart gevuld en met het strijkijzer en vervolgens weer de naaimachine het laatste stuk vastgezet.

Gebruikte materialen van Creabest:
- Fabric interfacing sewable
- Heat transfer flocked white
- Heat transfer smooth grey

Gebruikte Silhouette designs:


Design id #2043
2/09/2009

Meer informatie over dit materiaal vind je hier


Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

1 opmerking: