donderdag 16 augustus 2012

Art Journal

Geschreven door Anette

Vandaag voorzichtig een begin gemaakt met mijn eerste Art Journal. Ik heb de refills van de zomerkleurtjes van de distress inkt gebruikt om mijn eigen sprayinkt te maken. Verder een leuke stempelset van Hampton Art, TCW-masks en stukjes Washi Tape.
Spray-inkt maken van Distress-Reïnkers: Vul een minimister met één vol pipetje uit een refill-flesje en vul aan met water.
Bespuit een kant van je boek met verschillende kleuren inkt, klap daarna het boek dicht. Gebruik keukenrol om het teveel aan inkt op te nemen. Je kunt ook water gebruiken om de kleuren extra te laten vloeien. Niet alle papier is hier even geschikt voor. Je kunt zien dat het label beter bestand is tegen deze manier van nat werken, dan het boek.
Droog de bladzijden met je heattool.
Gebruik verschillende stempels en Masking Templates om de bladzijde aan te kleden. Gestempeld heb ik met Archival Jet Black en de masks heb ik met behulp van een inkblendingtool ingekleurd.
Met een waterpen heb ik hier en daar inkt verwijderd. Bijvoorbeeld in de lampen, maar ook in de vlinders. De vlinders zijn daarna weer ingekleurd met distressinkt.
Inkt verwijderen: Daar waar je inkt wilt verwijderen maak je je papier nat met de waterpen. Direct deppen met een stukje keukenrol en eventueel enkele malen herhalen voor het gewenste resultaat. Pas op dat je je papier niet stuk maakt. Daarna weer goed drogen met de heattool.
Hier en daar wat stukjes tape en Chitchat stickers van Tim geplakt.
Met een witte gelpen en een zwarte fineliner wat extra accenten aangebracht.

Ik hoop dat jullie dit leuk vinden??? Het is een heerlijk knoeiwerk en iedereen kan het. Als je maar bedenkt dat het niet meteen perfect hoeft te zijn....dit is tenslotte pas mijn eerste bladzijde....

Gebruikte materialen van Creabest:
- Distress-inkt en reïnkers: zomerkleuren, black soot, walnut stain, antique linen.
- Mini-misters
- Archival Jet Black
- Stempelset van Hampton Art: cling Moto Bello
- Templates van TCW : mini Art Is, mini Tile Texture
- Craft tags #8  van Ranger
- Chitchat wordstickers van Idea-ology
- Verschillende soorten (Washi) tape

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

3 opmerkingen:

  1. Ziet er heel leuk uit!
    Welk papier gebruik jij dan? want een poosje terug heb ik ook distress met papier nat gemaakt maar het zag er niet uit, ging heel erg bobbelen, nu moet ik er wel bij vermelden dat ik geen heattool heb, kan het ook met een fohn?
    Denk dat ik nog veel moet oefenen haha.

    Gr, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Wietske, Ik heb een Moleskine sketchbook gebruikt, maar achteraf was ik beter af geweest met een boek met aquarelpapier erin. Zeker omdat ik zo graag nat mag werken met wateroplosbare inkten. (Neem een kijkje op mijn blog, dan zie je wat ik bedoel). Sommige cardstock (zware kwaliteit) voldoet ook en natuurlijk Manilla cardstock van Ranger. De fohn werk vast wel en je kunt je papier altijd nog onder een dik boek leggen om weer plat te worden. Uiteindelijk kun je eigenlijk niet zonder goede heattool...namelijk superhandig als je met embossingpoeders gaat werken. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier kan ik wat mee Anette, dankjewel!

    Gr, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen