vrijdag 27 juli 2012

Mini-boekje van kleine paper bags

Geschreven door Linda de Bruin


Van 4 witte papieren zakjes van 10 bij 15 cm heb ik dit mini-boekje gemaakt.
Photobucket

De zakjes heb ik op 3 cm van de onderkant gerild op 3 cm. Tussen de zakjes heb ik cardstock dubbel gevouwen cardstock geplakt (10 bij 5,6 cm). Hierdoor krijgt de basis van het boekje wat meer body. Wanneer de zakjes aan het cardstock is geplakt heb ik er cardstock omheen gevouwen van 6,5 cm (gerild op 3 en 3,5 cm) bij 10 cm. Met gaatjes en lint is dit de basis van je boekje. De labels in het boekje zijn wel ingekort, anders steken ze te veel uit het zakje.

Hier 2 bladzijdes van het boekje.

Photobucket



Photobucket


Het designpapier heb ik bewerkt met een stempel, versamark en panpastels. Bij de bovenste foto heb ik witte panpastel gebruikt en bij de onderste foto een combinatie van magenta en turqoise. De "plaatjes" in het boekje komen van het designpapier en zijn gemat op wit cardstock. Bij plaatje op de voorkant en bij de eerste bladzijde zijn de blaadjes gekleurd met een groene distress marker.

Hier kun je het verschil zien tussen het gewone designpapier en het bewerkte papier.

Photobucket

De labels zijn natuurlijk ook niet meer gewoon manilla ;-)

Photobucket

In dit mini-boekje kunnen veel mensen hun naam zetten en kan ook nog geld aan de labels worden vastgemaakt. Ideaal voor een geldkadootje vind ik. Misschien zag je al door de hartjes knoopjes dat ik dit ga gebruiken bij een bruiloft.

Ik ben benieuwd wat je ervan vind.

Groetjes, Linda

Gebruikte materialen van Creabest:
- Labels manilla size 8
- Designpapier van Prima Marketing; Nature garden
- Nature garden Journaling Notecards
- Nature garden Wood buttons
- Say it in Crystals
- Versamark
- Panpastel
- Stempel Inkido; Cartas Collage
- Stempel Hero Arts; etched flowers
- Distress ink; frayed burlap en faded jeans
- Paper distresser van Tim Holtz
- Wit cardstock
- Distress marker peeled paint
Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

4 opmerkingen:

  1. Wauw!!!! Wat is dit ontzettend mooi gemaakt.
    Ik zit er vol bewondering naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Linda. Helemaal mijn ding!!

    BeantwoordenVerwijderen