woensdag 13 juni 2012

Roze label

Geschreven door Linda de Bruin

Ook nog maar even een label gemaakt met die mooie dylusions. Ik kon het niet laten.

Photobucket

Als basis heb ik een stuk van het papier meadow lark van Prima marketing gebruikt. Na het sprayen van inkt spray schijnen de bloemen van het papier nog door de kleuren heen, waardoor je direct een licht bewerkte achtergrond hebt. Uit een ander stuk van het papier heb ik een vogel geknipt en bewerkt met distress ink, zodat de kleuren lekker knallen en matchen met het label.

Het mini damask masker heb ik gebruikt om met water te "bleken". Nadat de inktspray gedroogd was heb ik het masker erop gelegd en met de mini mister water gesprayd. Daarna het masker direct maar voorzichtig verwijderd. Na even wachten (zet rustig een kopje thee) zie je dat het hele kleine beetje water de kleur opneemt. Met een dubbel stuk keukenpapier absorbeer je het water van het papier (erop leggen en voorzichtig wrijven). Het patroon van je masker is nu opgebleekt.

Photobucket

De roze gestempelde bloemen zijn met versamark gestempeld en met roze panpastel gekleurd. Waarom niet met inkt?
Tijdens het maken van het label was ik bang dat de bloemen met inkt niet goed zichtbaar zouden zijn op het label. Hoe dan een keuze maken?.......Uitproberen:

Photobucket

De onderste swirl is gestempeld met inkt en de bovenste met versamark en panpastel. Toen ik dit zag, was de keuze voor panpastel heel gemakkelijk ;-)

Ik hoop dat in deze "oranje" tijd roze ook inspiratie kan geven.

Groetjes, Linda

Gebruikte materialen van Creabest:
- Papier; Prima marketing - Meadow lark / Audonbon
- Dylusions: bubblegum pink en fresh lime
- Mask mini damask en een mini mister
- Distress ink: forest moss, vintage photo, crushed olive, worn lipstick en spun sugar
- Stempel: Artemio (blad en stengels) en prima marketing (bloem)
- Versamark inkt en panpastel magenta
- Inkssentials white pen
- Prima flowers - Kennedy flowers rosette en roze roosjes

Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

1 opmerking: