woensdag 1 februari 2012

Lief uiltje

Geschreven door Gerda Heijne-Hartsuiker

Ik wilde het heattransfer eens uitproberen in combinatie met een leuk stofje. Ik ga het denk ik binnenkort kado doen aan een klein dametje die erg van roze houdt. Wanneer ik dit van te voren had bedacht had ik uiteraard het schilderijtje persoonlijker kunnen maken door ook nog de naam op de stof te maken.


Eerst heb ik een canvas doek van 20 bij 20 cm genomen. Vervolgens heb ik het lapje stof op maat geknipt (25 bij 25cm). Daarna heb ik met de Silhouette de diverse 'onderdelen' van de uil gesneden. Vervolgens het lapje stof gestreken en het eerste laagje heat transfer op de stof gestreken. Vervolgens heb ik de stof goed laten afkoelen. Daarna alles herhaalt met alle kleuren. Het is belangrijk de stof wel te laten afkoelen, anders krijg je dat de heat transfer gaat 'bobbelen' en dus lelijk wordt. Vervolgens heb ik het canvasdoek en de achterzijde van de stof ingespoten met spuitlijm. Daarna heb ik het stof vast gemaakt op het doek. Mocht je beschikken over een electrische nietmachine kun je de stof hiermee vast maken. Anders werkt de tacky glue ook erg goed! Tenslotte heb ik een stukje kant genomen en aan de onderzijde van het schilderijtje gemaakt. Als je nog een naam wil toevoegen moet je dit natuurlijk doen voordat de stof op het doek gaat.
Ik heb nu het schilderijtje gemaakt met stof en heat transfer, maar dit is natuurlijk ook te maken met leuk design papier en adhensive cardstock.

Gebruikte materialen van Creabest:
- Heattransfer pink, darkpink, black en white
- Tacky glue
Gebruikte designs van Silhouette:


branch_owl_C00846_20509 1/27/2011

Meer informatie over dit Silhouette materiaal vind je hier

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen