dinsdag 17 januari 2012

Spelen met Distress Stains

Geschreven door Carla

Op de onderstaande ATC heb ik de achtergrond gemaakt met Distress Stains.
Hier laat Lydia zien hoe je met de stain kan werken, ik heb de techniek gebruikt die ze in het laatste stukje laat zien. Ik vind het zelf het mooiste als je wat contrast hebt tussen de kleuren.

Na het werken met de Distress Stains heb ik met de Distress Stain Picket Fence gestempeld, dat geeft een beetje een vage achtergrondafdruk. Daaroverheen heb ik gestempeld met Memento Tuxedo Black. Als laatste heb ik eroverheen gespoten met Perfect Pearls Mist. De randjes heb ik afgewerkt met Walnut Stain Distress Ink en een Ink Blending Tool. Ik heb het ATC kaartje 6x8,5 gehouden en heb hem daarna op een witte van 6,4x8,9 geplakt, wat de juiste maat voor een ATC is.



Voor de ATC hieronder heb ik de achtergrond gemaakt met een Mask en de Distress Stains. Ik was al een tijdje aan het proberen hoe je die twee kon laten samenwerken zonder dat het een rommeltje wordt.
Ineens ging het lampje branden: Ik heb een verfrolletje gepakt en dat ingesmeerd met de Distress Stains. Ik heb het in banen erop gedaan, maar je kan er natuurlijk eindeloos mee variƫren.
Verder heb ik het kaartje vrij leeg gelaten omdat ik wel blij werd van de achtergrond.

Ook de onderstaande achtergrond is met het verfrolletje gemaakt, alleen ben ik hier wat meer over elkaar gegaan met de Distress Stains, waardoor de kleuren meer door elkaar gaan.


Gebruikte materialen van Creabest:
- Distress stain barn door
- Distress stain broken china
- Distress stain spiced marmalade
- Distress stain walnut stain
- Distress stain picket fence
- Tim Holtz Idea-ology film strip
- Tim Holtz Idea-ology tissue tape

Ga naar de website van Creabest Scrapbooking
Ga naar de webwinkel van Creabest Scrapbooking

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen